به گزارش پایگاه تحلیلی خبری “تحولات جهان اسلام” وزارت خارجه ایران با تاکید بر مواضع بی‌طرفانه ایران در قبال جنگ اوکراین، آمریکا را متهم به تبدیل منطقه غرب آسیا به انبار بزرگ تسلیحاتی کرد.

ناصر کنعانی، سخنگوی وزارت امور خارجه ایران در جریان نشست خبری با رسانه‌ها در خصوص ادعای ارسال پهپادهای ایرانی به روسیه اظهار داشت: «روسیه یکی از کشورهای بسیار مهم منطقه است که شریک جدی جمهوری اسلامی در عرصه های سیاسی، اقتصادی و امنیتی است. موضع جمهوری اسلامی ایران در قبال جنگ اوکراین کاملا روشن است و بارها به صورت رسمی اعلام شده است. سابقه همکاری‌های ایران و روسیه در حوزه برخی فناوری‌های نوین به پیش از آغاز جنگ در اوکراین برمی‌گردد و در مقطع اخیر هیچ تحول خاصی در این ارتباط رخ نداده است. ادعای مقام آمریکایی در حالی است که آمریکا و اروپایی‌ها سال‌هاست کشورهای اشغالگر و متجاوز از جمله در منطقه غرب آسیا را به انباری از تسلیحات کشنده متنوع خود تبدیل کرده‌اند.»

وی در ادامه به کار بر روی یک توافق جهانی با روسیه و چین اشاره کرد و گفت: «برای ایران مهم است که یک توافق جهانی با روسیه و همچنین با چین به عنوان نقشه راه توسعه روابط همه جانبه امضا شود. کار در این راستا در حال انجام است، مذاکرات ادامه دارد و به لطف اراده مشترک ایران و روسیه این توافق در آینده حاصل خواهد شد.» کنعانی در پایان این نشست خبری، ضمن ابراز امیدواری به رایزنی‌های آتی با عربستان سعودی، به تحرکات اخیر رژیم صهیونیستی واکنش نشان داد و گفت: «ایران به طور قطع هرگونه اقدام نابخردانه اسرائیل را با جدیت و با قاطعیت و پشیمان کننده پاسخ خواهد داد.»

گفتنی است جیک سالیوان مشاور امنیت ملی رئیس‌جمهور آمریکا در آستانه سفر جوزف بایدن رئیس جمهور این کشور به منطقه غرب آسیا، مدعی ارسال صدها پهپاد ایرانی به روسیه جهت استفاده آنها در جنگ اوکراین و آموزش نظامی به نظامیان روسیه شده بود.

بیشتر بخوانید: یادداشت: دیدار الاغ آبی پوش با گاو شیرده و کپه پوش حیفا!

  • به اشتراک بگذارید:

دیدگاه

  • دیدگاه های شما پس از تایید مجموعه تحلیلی خبری تحــولات جهــان اســلام در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی توهین، تهمت و افترا باشند منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشند منتشر نخواهد شد.