به گزارش پایگاه تحلیلی خبری “تحولات جهان اسلام” شامگاه چهارشنبه، دبیر کل حزب الله لبنان در خصوص آخرین تحولات سیاسی به سخنرانی پرداخت.

سید حسن سخنرانی خود را ابتدا با تلاوت آیاتی از قرآن کریم آغاز کرده و عید سعید قربان را به مردم تبریک گفت.

دبیرکل حزب‌الله همچنین به سالروز عملیات “الوعد الصادق” اشاره کرد و گفت: از جمله دستاوردهای مقاومت در جنگ سی‌ و سه‌ روزه، از بین بردن طرح آمریکایی به نام “خاورمیانه جدید” بود.

سید حسن نصرالله بیان داشت: پس از حوادث یازده سپتامبر که آمریکا از آن به عنوان بهانه‌ای برای اشغالگری در افغانستان و عراق استفاده کرد، گام دوم ریشه‌کن کردن مقاومت اسلامی در فلسطین و لبنان و به انزوا کشاندن ایران بود تا رژیم صهیونیستی به سرور خاورمیانه تبدیل شود. پایداری مقاومت و لبنان و شکست اهداف جنگ سی‌ و سه‌ روزه ضربه سختی به طرح خاورمیانه جدید وارد کرد. این نقشه‌ها تمامی ندارد و آن‌ها بعد از آن در دوره دولت اوباما روی بهار عربی حساب کردند که این طرح نیز از بین رفت.

سید حسن گفت: آمریکای امروز آمریکای سال ۲۰۰۳ و ۲۰۰۶ میلادی نیست. رئیس جمهور پیر آنها تصویری از آمریکا است که وارد دوران پیری شده است.

نصرالله در ادامه سخنرانی اظهار داشت: ما عمدا سه پهپاد غیرمسلح را در ابعاد مختلف فرستادیم تا دشمن اسرائیلی آنها را سرنگون کنند. ما می‌خواستیم جنگنده‌ها و ناوهای دشمن حرکت کنند و موشک پرتاب کنند تا صاحبان کشتی استخراج کننده و کارگران آنها بدانند که این منطقه امن نیست. توانایی های ما متنوع است و گزینه های متعددی در هوا و دریا داریم و همه این گزینه ها روی میز است. ما می‌توانیم پهپادهای بسیار زیادی در اندازه‌های مختلف، مسلح و غیرمسلح به سمت دشمنانمان بفرستیم. پیام پهپادها در درجه اول برای دشمن و در درجه دوم برای دوست بود تا بدانند که قوی هستند.

وی هشدار داد: به دشمن و آمریکایی‌ها می‌گویم لبنانی‌ها تسلیم نمی‌شوند. اگر نتیجه‌گیری‌ها منفی باشد، به میدان کاریش، فراتر از کاریش و فراتر از فراتر آن می‌رویم. اگر گزینه آنها عدم کمک به لبنان و سوق دادن آن به سمت گرسنگی باشد، جنگ بسیار محترم تر و عزیزتر است.

دبیر کل حزب الله گفت: استخراج نفت و گاز از میدان کاریش در ماه سپتامبر آغاز می‌شود، بنابراین لبنان زمان محدودی برای دستیابی به فرصت طلایی خود دارد. دولت لبنان نباید فریب وعده های آمریکا را بخورد و باید قبل از سپتامبر برای تامین حقوق لبنان به توافق برسد.
اگر آنچه مدنظر است این باشد که لبنان با نفت و گاز خود نتواند خود را نجات دهد، بنابراین هیچکس نمی‌تواند گاز و نفت استخراج کند یا گاز و نفت بفروشد.

  • به اشتراک بگذارید:

دیدگاه

  1. علی جلالی فر پنجشنبه, ۲۳ تیر, ۱۴۰۱ - ۱۵:۲۳

    سلام سید حسن واقعا سلام خدا برتو ما ازمقاومت هستیم وخواهیم بود تادردهه هشت ریشه صهیونیسم کنده شود آمریکا ازطریق فلج شدن اقتصادش آن غریب ازبین خواهد رفت این را از خودم نمی گویم بلکه الهامات الهی بر مؤمنین می‌گویند ودنیای ازشر این تروریست جهانی خلاص می شود انشاالله

    پاسخ
  • دیدگاه های شما پس از تایید مجموعه تحلیلی خبری تحــولات جهــان اســلام در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی توهین، تهمت و افترا باشند منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشند منتشر نخواهد شد.