تحولات یمن، ۸ مرداد ۱۴۰۱

شنبه 8 مرداد 1401 - 22:24
https://iswnews.com/?p=75784

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری “تحولات جهان اسلام” مذاکرات نمایندگان انصارالله با نمایندگان سازمان ملل متحد، ائتلاف سعودی و دولت مستعفی برای تمدید آتش بس شش ماهه، افزایش پروازهای فرودگاه صنعاء و بازگشایی مسیر‌های استان‌های مختلف یمن ادامه دارد.

۱- صنعاء:
منابع محلی از وقوع انفجار در حومه‌ی فرودگاه صنعاء خبر دادند. بر اساس اطلاعات منبع میدانی تحولات جهان اسلام، این انفجار داخلی بوده و ارتباطی با حملات هوایی ائتلاف سعودی ندارد.

۲- تعز:
– نیروهای طارق صالح تجهیزات و ماشین آلات ساختمانی خود را برای ایجاد یک پایگاه جدید به شهرک التربه انتقال دادند.
– نیروهای ائتلاف سعودی به دستور طارق صالح، چندین نفر از طرفداران حزب اصلاح را در شهرک التربه بازداشت و به مکان نامعلومی منتقل کردند.

۳- الحدیده:
نیروهای ائتلاف سعودی طی ۴۸ ساعت گذشته ۱۵۸ بار آتش بس را در این استان نقض کردند.

۴- حسین العزی معاون وزیر خارجه دولت نجات یمن در پاسخ به شایعه بازگشایی سفارت فرانسه در صنعاء: «سفارت فرانسه در صنعاء بسته است و تا زمانی که این کشور بابت توهین به پیامبر اسلام (ص) عذرخواهی نکند و صادرات تسلیحات برای قتل یمنی‌ها را متوقف نکند، این روند ادامه خواهد داشت.»

۵- مذاکرات آتش بس:
مذاکرات نمایندگان انصارالله، سازمان ملل متحد، ائتلاف سعودی و دولت مستعفی برای تمدید آتش بس ادامه دارد. علیرغم مشخص نبودن جزئیات آتش بس، “فرحان حق” معاون سخنگوی دبیر کل سازمان ملل از قطعی بودن تمدید آتش بس خبر داده است. تمدید شش ماهه زمان آتش بس، افزایش پروازهای فرودگاه صنعاء و پیوند با فرودگاه‌های بیشتر، بازگشایی مسیرهای شهر تعز از جمله موارد مورد بحث در این دور از مذاکرات است.

  • به اشتراک بگذارید:

دیدگاه

  • دیدگاه های شما پس از تایید مجموعه تحلیلی خبری تحــولات جهــان اســلام در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی توهین، تهمت و افترا باشند منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشند منتشر نخواهد شد.