به گزارش پایگاه تحلیلی خبری “تحولات جهان اسلام” در نتیجه چهارمین درگیری مسلحین طالبان و نیروهای مرزبانی ایران در منطقه مرزی دوست محمد، چند نفر از مسلحین طالبان کشته و زخمی شدند.

در پی قصد مسلحین طالبان برای نصب پرچم در یک نقطه مرزی در مرز منطقه دوست محمد، نیروهای مرزبانی ایران پس از شلبک هشدار، اقدام به تیراندازی به سمت مسلحین خاطی طالبان کرده و از فعالیت آنها ممانعت کرد. بر اساس اظهارات مقامات محلی طالبان در استان نیمروز، در این درگیری یکی از مسلحین طالبان کشته و یک نفر دیگر زخمی شده است. برخی منابع محلی دیگر نیز با انتشار تصاویری، تلفات طالبان را بیش از چهار کشته و تعداد نامشخصی زخمی عنوان کرده‌اند که صحت این تصاویر مورد تایید تحولات جهان اسلام نیست.

مسلحین طالبان با تصور غلط از دیوار مرزی احداث شده در داخل خاک ایران، بارها زمینه درگیری و تنش مرزی را فراهم کرده‌اند. این دیوار برای مقابله با اقدامات اشرار و قاچاقچیان در داخل خاک ایران احداث شده و مسلحین طالبان علیرغم توضیح و تذکر فرماندهی مرزبانی ایران متوجه این امر نشده‌اند. در چنین شرایطی، پاسخ نظامی بهترین واکنش و نشانگر جدیت ایران در روابط با طالبان است. در صورت تداوم برخورد قهرآمیز طالبان با مسائل مشترک دو کشور، این موضع ایران می‌تواند در زمینه‌های دیگر نیز اتخاذ شود.

بیشتر بخوانید:
درگیری مرزی ایران و طالبان در مرز استان سیستان و بلوچستان
دومین درگیری مرزی ایران و طالبان در استان سیستان و بلوچستان + ویدیو
سومین درگیری مرزی ایران و طالبان در استان سیستان و بلوچستان + ویدیو

ویدیو شماره ۱: درگیری مرزی طالبان و ایران

ویدیو شماره ۲: درگیری مرزی طالبان و ایران
  • به اشتراک بگذارید:

دیدگاه

  • دیدگاه های شما پس از تایید مجموعه تحلیلی خبری تحــولات جهــان اســلام در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی توهین، تهمت و افترا باشند منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشند منتشر نخواهد شد.