به گزارش پایگاه تحلیلی خبری “تحولات جهان اسلام” به نقل از منابع محلی، حملات پهپادهای ناشناس به چند نقطه در مناطق سوم و دهم شهر کابل، پایتخت افغانستان منجر به وقوع چند انفجار سنگین شده است.

صبح روز یکشنبه ۹ مرداد ماه، چند انفجار مناطق شیرپور و وزیر اکبرخان در منطقه دهم و دهمزنگ واقع در منطقه سوم شهر کابل را لرزاند. برخی منابع محلی معتقدند هواگردهای ارتش پاکستان سه نقطه از محل تجمع مسلحین تحریک طالبان پاکستان (TTP) را مورد حمله قرار داده‌اند و برخی منابع محلی دیگر از رصد پهپادهای آمریکا در آسمان شهر کابل خبر داده و این انفجارها را ناشی از حملات هوایی آنها عنوان کرده‌اند.

از سویی دیگر “رحمت الله نبیل” رئیس کل امنیت ملی حکومت پیشین افغانستان به نقل از همین منابع حملات هوایی آمریکا به کابل را تایید کرد و گفت: «بر اساس توافق دوحه، آمریکا به طالبان در مبارزه و سرکوب داعش کمک خواهد کرد. به گفته منابع محلی، صبح امروز پهپادهای آمریکایی در آسمان کابل دیده شده و به مناطق مختلفی در شهر کابل حمله کردند. به احتمال زیاد اهداف این حملات، مخفیگاه داعش بوده است. طالبان باید بدانند که اگر از افغان‌ها حمایت نکنند، حکومتشان دوام زیادی نخواهند داشت. آنها نمی‌توانند کشور را اداره کنند و خطر بزرگی برای تبدیل افغانستان به پناهگاه افراط گرایان وجود دارد.»

پرواز پهپادهای ناشناس در شهر کابل و دیگر شهرهای افغانستان موضوعی است که از روزهای ابتدایی سال جاری بارها تکرار شده است. این پهپادها پیش از این پایگاه شورابک در شمال غرب شهر لشکرگاه و پایگاه توحیدآباد و قرارگاه حیدرآباد در شهر غزنی را مورد حمله قرار داده‌اند و تاکنون جزئیات موثقی از عامل و مبدأ این حملات مشخص نشده است.

بیشتر بخوانید:
ایمن الظواهری، رهبر القاعده کشته شد! تبعات احتمالی این ترور چه خواهد بود؟
انفجار در پایگاه شورابک؛ حمله پهپادهای آمریکا یا انهدام مین های قدیمی؟
حمله هواگردهای ناشناس به مواضع طالبان در شهر غزنی

  • به اشتراک بگذارید:

دیدگاه

  1. بهمن پور سه شنبه, ۱۱ مرداد, ۱۴۰۱ - ۰۷:۵۹

    به گفته خود آمریکایی ها، مثل اینکه ایمن الظواهری سرکزده القاعده رو زدن.

    پاسخ
  2. نوید سه شنبه, ۲۵ مرداد, ۱۴۰۱ - ۱۴:۳۳

    نقشه‌ی درگیری‌های افغانستان رو ندارید؟!

    پاسخ
  • دیدگاه های شما پس از تایید مجموعه تحلیلی خبری تحــولات جهــان اســلام در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی توهین، تهمت و افترا باشند منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشند منتشر نخواهد شد.