به گزارش پایگاه تحلیلی خبری “تحولات جهان اسلام” در پی یورش نظامیان اسرائیلی به اردوگاه جنین، یک جوان فلسطینی شهید و عضو ارشد جنبش جهاد اسلامی به اسارت صهیونیست‌ها درآمد.

بامداد ۱۱ مرداد ماه، نظامیان اسرائیلی یک عملیات امنیتی با پشتیبانی بالگردها در اردوگاه جنین واقع در کرانه باختری آغاز کردند. پس از آغاز عملیات، نظامیان صهیونیست وارد درگیری مسلحانه شدیدی با نیروهای مقاومت فلسطین شدند. گفته می‌شود چند تن از نیروهای اسرائیلی در جریان تبادل آتش مجروح شده و توسط بالگرد به مراکز درمانی منتقل شدند.

طی این درگیری‌ها یک جوان فلسطینی به نام “ضرار صالح الکفرینی” به شهادت رسید. همچنین نظامیان صهیونیست با یورش به منزل شیخ بسام السعدی، از رهبران جنبش جهاد اسلامی وی را به اسارت گرفتند. “اشرف الجدع”، داماد السعدی نیز توسط اسرائیلی‌ها بازداشت شده است.

پس از بازداشت عضو ارشد جنبش جهاد اسلامی، فرماندهان شاخه‌ی نظامی این جنبش دستور دادند تا سطح آمادگی تمامی یگان‌ها افزایش یابد. همچنین سرایا القدس درباره هرگونه آسیب رساندن به جان شیخ بسام السعدی به اسرائیلی‌ها هشدار داد.

ساعاتی بعد از صدور پیام تهدید آمیز سرایا القدس، رژیم صهیونیستی از ترس حملات احتمالی مقاومت فلسطین به شهرک‌های صهیونیست‌نشین، تصویری از شیخ بسام السعدی منتشر کرد که نشان می‌دهد او سالم بوده و به صورت جزئی مجروح شده است.

با افزایش تنش‌ها، ارتش اسرائیل از بیم شلیک تک‌تیراندازها و موشک‌های ضد زره مقاومت، جاده‌ها و محورهای اصلی در جنوب سرزمین‌های اشغالی را بست. همچنین حرکت قطارهای مسیر عسقلان – سدروت متوقف و گذرگاه اریز نیز بسته شد.

ویدیویی از درگیری نیروهای مقاومت فلسطین با نظامیان اسرائیلی در جنین

لحظات اولیه اسارت شیخ بسام السعدی توسط نظامیان اسرائیلی

(۱۸+) لحظه شهادت ضرار صالح الکفرینی

تصویری از شهید ضرار صالح الکفرینی

تصویری از “اشرف الجدع”، داماد شیخ بسام السعدی که بامداد امروز به اسارت صهیونیست‌ها درآمد.

انسداد جاده‌ها و محورهای اصلی در جنوب سرزمین‌های اشغالی توسط نیروهای امنیتی اسرائیل از بیم حملات مقاومت فلسطین

  • به اشتراک بگذارید:

دیدگاه

  • دیدگاه های شما پس از تایید مجموعه تحلیلی خبری تحــولات جهــان اســلام در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی توهین، تهمت و افترا باشند منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشند منتشر نخواهد شد.