به گزارش پایگاه تحلیلی خبری “تحولات جهان اسلام” جنگنده‌های ارتش روسیه مواضع مسلحین “لواء شهداء القریتین” را در شمال غربی السخنه واقع در استان حمص مورد هدف قرار دادند.

وزارت دفاع روسیه با انتشار بیانیه‌ای از حمله جنگنده‌های این کشور به محل تجمع مسلحین تحت حمایت آمریکا موسوم به “لواء شهداء القریتین” (از گروه‌های وابسته به تروریست‌های جیش الحر) در استان حمص خبر داد.

در بیانیه وزارت دفاع روسیه آمده است در روز چهارم ماه آگوست (۱۳ مرداد ماه)، جنگنده‌های روسیه پس از انجام عملیات شناسایی، مخفیگاه گروهی از تروریست‌های “لواء شهداء القریتین” را مورد هدف قرار دادند. بر اساس اطلاعات وزارت دفاع روسیه، مقر این گروه در منطقه التنف واقع در شرق سوریه قرار دارد و افسران و نیروهای ویژه ارتش آمریکا آن‌ها را آموزش داده و تجهیز می‌کنند.

بررسی ویدیوی منتشر شده از سوی وزارت دفاع روسیه نشان می‌دهد که این منطقه در ۱۵ کیلومتری شمال غربی السخنه واقع در استان حمص قرار دارد.

شایان ذکر است در ۲۶ خرداد ماه سال جاری نیز مواضع مسلحین مغاویر الثوره در منطقه التنف واقع در منطقه مثلث مرزی میان سوریه، عراق و اردن هدف حمله هوایی قرار گرفت. چند روز پس از این حمله مقامات نظامی ایالات متحده مدعی شدند که هواگردهای روسیه طی هفته‌های اخیر حملاتی را در منطقه التنف در جنوب سوریه انجام داده‌اند.

بیشتر بخوانید: حملات هوایی روسیه به مواضع ائتلاف آمریکایی در سوریه!

  • به اشتراک بگذارید:

دیدگاه

  • دیدگاه های شما پس از تایید مجموعه تحلیلی خبری تحــولات جهــان اســلام در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی توهین، تهمت و افترا باشند منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشند منتشر نخواهد شد.