آتش‌بس در غزه؛ پایان جنگ چهار روزه!

دوشنبه 17 مرداد 1401 - 12:25
https://iswnews.com/?p=76612

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری “تحولات جهان اسلام” پس از چهار روز جنگ میان مقاومت فلسطین و رژیم صهیونیستی، آتش‌بس میان طرفین با وساطت مصر به مرحله اجرا درآمد.

در ۱۶ مرداد ماه، یکی از مقامات ارشد دستگاه اطلاعاتی مصر جهت رایزنی با فرماندهان سرایا القدس، شاخه نظامی جنبش جهاد اسلامی فلسطین در خصوص توافق آتش‌بس وارد غزه شد. ساعاتی بعد، منابع محلی خبر دادند توافق آتش‌بس در غزه از ساعت ۲۳:۳۰ به وقت فلسطین (۱ بامداد به وقت ایران) به‌طور رسمی آغاز خواهد شد.

تبادل آتش میان طرفین تا چند دقیقه مانده به اجرای توافق ادامه داشت اما سرانجام این توافق رأس ساعت تعیین شده به مرحله اجرا درآمد. گفته می‌شود آزادی شیخ بسام السعدی رهبر اسیر جهاد اسلامی و اسیر خلیل عواوده، بازگشایی تمامی گذرگاه‌های باریکه غزه، ازسرگیری سوخت‌رسانی به غزه از روز دوشنبه (۱۷ مرداد ماه) و کاهش محاصره غزه از مفاد این توافق است.

در همین رابطه، زیاد النخاله، دبیرکل جنبش جهاد اسلامی فلسطین پس از اعلام آتش بس در نوار غزه، طی نشست خبری در تهران اظهار داشت دشمن صهیونیستی تحت فشارهای مقاومت بود و ما این رژیم را وادار به آزادی اسیر خلیل عواوده و شیخ بسام السعدی خواهیم کرد و دشمن اشغالگر نتوانست هیچ شرطی را بر ما تحمیل کند.
النخاله هشدار داد اگر دشمن به این شروط پایبند نباشد، توافق حاصل شده را باطل دانسته و نبرد با دشمن را از سر خواهیم گرفت.

شایان ذکر است پس از بازداشت شیخ بسام السعدی، از رهبران جنبش جهاد اسلامی در کرانه باختری، تنش‌ها میان این جنبش و رژیم صهیونیستی افزایش یافت و سرانجام در ۱۴ مرداد ماه، حمله ارتش رژیم صهیونیستی به نوار غزه با هدف قرار دادن مناطقی در این باریکه و ترور یکی از فرماندهان ارشد سرایا القدس آغاز شد و تا بامداد ۱۷ مرداد (به وقت ایران) ادامه داشت.

رژیم صهیونیستی طی چهار روز نبرد با مقاومت فلسطین، دو تن از فرماندهان ارشد و چند تن از نیروهای سرایا القدس، شاخه نظامی جنبش جهاد اسلامی را در حملات هدفمند هوایی به شهادت رساند. این موضوع نشان میدهد که اسرائیل با برنامه از پیش تعیین شده وارد جنگ با فلسطینی ها شد و در واقع پس از محقق شدن اهداف این رژیم، با کمی فشار از سوی مقاومت اسلامی فلسطین، سریعا آتش بس را پذیرفت.

بیشتر بخوانید:
حمله صهیونیست‌ها به اردوگاه جنین؛ فرمانده ارشد جهاد اسلامی بازداشت شد
اخبار روز اول جنگ مقاومت فلسطین و رژیم صهیونیستی، ۱۴ مرداد ۱۴۰۱
شهادت یکی از فرماندهان جهاد اسلامی در حمله ارتش اسرائیل به غزه + ویدیو و تصاویر
اخبار روز دوم جنگ مقاومت فلسطین و رژیم صهیونیستی، ۱۵ مرداد ۱۴۰۱
اخبار روز سوم جنگ مقاومت فلسطین و رژیم صهیونیستی، ۱۶ مرداد ۱۴۰۱
شهادت دومین فرمانده بلندپایه جهاد اسلامی در حمله هوایی اسرائیل به غزه + تصاویر
اخبار روز چهارم جنگ مقاومت فلسطین و رژیم صهیونیستی، ۱۷ مرداد ۱۴۰۱

  • به اشتراک بگذارید:

دیدگاه

  1. مصطفی دوشنبه, ۱۷ مرداد, ۱۴۰۱ - ۱۶:۳۱

    با سلام لطفا تحلیلی در رابطه با ورود نکردن حماس به درگیری ها هم ارایه کنید با تشکر از زحماتتون

    پاسخ
    1. yunus دوشنبه, ۱۷ مرداد, ۱۴۰۱ - ۱۷:۱۹

      luthfan tahlil kunin ki chara hamas dar inn dargeri warood na kard. mamnum zehmaat shuma??

  2. معین دوشنبه, ۱۷ مرداد, ۱۴۰۱ - ۱۷:۴۷

    ناف حماس با خیانت بسته شده، در سوریه خیانت حماس رو دیدیم، اسد یک عمر از حماس دفاع کرد ولی در نهایت از حماس خیانت دید، حماس در قضیه یمن هم خیانت کرد و از تجاوز ائتلاف سعودی و کشتار بیگناهان یمن حمایت کرد، در حالی که سعودی دشمن حماس هست و هیچگاه از آن ها دفاع نخواهد کرد و حماس به یمن که شعار مبارزه با صیهونیست و دفاع از فلسطین جز ایدئولوژی و شعارها شون هست و دائما در حمایت از قدس و قضیه فلسطین راهپیمایی های میلیونی برگزار میکنن هم خیانت کرد، حماس بار ها ثابت کرده که جز یک گروه متعصب اخوانی کم خرد و گمراه که تعصبات نژادی و عربی و غرق در اختلافات سنی و شیعی و تفرقه افکنی چیز بیشتری نیست، جمهوری اسلامی برای مقاومت در برابر اسرائیل اجبارا از حماس قدرتمند ترین گروه فلسطینی حمایت میکنه ولی به نظر من رو حماس حساب کردن اشتباهه، اخوان المسلمین چه در مصر، سوریه، یمن ، فلسطین و…با افکار پوسیده و تعصبات گمراه نژادی و مذهبی یک ایدئولوژی و تفکر منحرف اسلامی و ابزار دست آمریکاست، الان هم شاهد خیانت به ملت فلسطین وخیانت به جنبش جهاد اسلامی و عدم حمله متقابل حماس و اسرائیل به هم و توافق پشت پرده اونا بودیم، در آینده هم شاهد خیانت های خیلی بیشتر حماس خواهیم بود، حماس به فکر فلسطین نیست، حماس تنها به فکر منافع و قدرت خودش هست…

    پاسخ
  3. محمدرضا قنبری دوشنبه, ۱۷ مرداد, ۱۴۰۱ - ۲۰:۰۷

    سلام ولی من فکر نمی کنم این اهدافش بوده باشه چون بر اساس گفته سخنگوی ارتش رژیم صهیونسیتی که در روز سوم جنگ گفته بود هرکس ما را تهدید کند آن را از نقشه جهان حذف می کنیم – منظور از کس اینجا جهاد اسلامی بود که به طور کامل نابود نشد – پس بنابراین به اهدافش نرسیده

    پاسخ
  4. محمدرضا قنبری فردی دوشنبه, ۲۴ مرداد, ۱۴۰۱ - ۰۲:۰۵

    اخیرا روزنامه هاآرتص اسرائیل اعلام کرد که اسرائیل به هیچکدام از اهدافش در جنگ چهار روزه دست نیافت

    پاسخ
  • دیدگاه های شما پس از تایید مجموعه تحلیلی خبری تحــولات جهــان اســلام در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی توهین، تهمت و افترا باشند منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشند منتشر نخواهد شد.