به گزارش پایگاه تحلیلی خبری “تحولات جهان اسلام” ابراهیم النابلسی، فرمانده کتائب شهدا الاقصی، شاخه نظامی جنبش فتح در پی یورش نظامیان رژیم صهیونیستی به نابلس به شهادت رسید.

در ۱۸ مرداد ماه، نظامیان رژیم صهیونیستی با یورش به شهر نابلس واقع در کرانه باختری، یک عملیات امنیتی در بخش قدیمی این شهر آغاز کرده و چندین خانه را محاصره کردند.

پس از این اقدام صهیونیست‌ها، درگیری شدیدی میان آنها و نیروهای مقاومت فلسطین رخ داد که طی این تبادل آتش، ابراهیم النابلسی، فرمانده کتائب شهدا الاقصی، شاخه نظامی جنبش فتح در نابلس به همراه یکی دیگر از نیروهای مقاومت به نام “اسلام صبوح” به شهادت رسید. همچنین ۴۰ فلسطینی دیگر نیز در خلال این درگیری‌ها مجروح شدند.

شایان ذکر است “ابراهیم النابلسی” یکی از مبارزان مقاومت در شهر نابلس بود که از مدت‌ها قبل تحت تعقیب نظامیان اسرائیلی قرار داشت. در بامداد ۲ مرداد ماه سال جاری، تعدادی از نیروهای ویژه ارتش رژیم صهیونیستی به بخش قدیمی شهر نابلس یورش بردند و درگیری شدیدی در این منطقه به وقوع پیوست. در پی این حمله دو تن از همرزمان شهید “ابراهیم النابلسی ” به نام‌های “محمد العزیزی” (۲۲ ساله) و “عبود صبح” (۲۹ ساله) به شهادت رسیدند و نظامیان صهیونیستی در آن زمان موفق به اسارت یا به شهادت رساندن النابلسی نشدند.

با توجه به تنش‌های اخیر میان گروه‌های مقاومت فلسطین و رژیم اسرائیل، احتمال می‌رود که در پی این اقدام صهیونیست‌ها، سرزمین‌های اشغالی هدف حملات راکتی مقاومت فلسطین قرار گیرد.

بیشتر بخوانید: شهادت دو فلسطینی در یورش صهیونیست‌ها به نابلس + ویدیو و تصاویر

ویدیویی از درگیری نیروهای مقاومت و نظامیان اسرائیلی در نابلس

ورود نیروهای کمکی ارتش اسرائیل به محل درگیری‌ها در نابلس

(۱۸+) تصویری از پیکر شهید ابراهیم النابلسی پس از شهادت به دست نظامیان رژیم صهیونیستی

لحظه انتقال شهید ابراهیم النابلسی به بیمارستان

  • به اشتراک بگذارید:

دیدگاه

  1. وافن اس اس سه شنبه, ۱۸ مرداد, ۱۴۰۱ - ۲۱:۱۳

    درود، ابتدا ممنون از زحمتها و اطلاع رسانی های دقیقتون.
    ولی توی این جنگ رسما گند زدیم‌ و شکست خوردیم و هر روز فقط داریم فرمانده از دست می دیم!!?
    با این وضع و ضعف علنی مقاومت باید چکار کرد؟؟!!!
    این سبک از ترور رو اسرائیل از این به بعد پیش خواهد گرفت و خدا داند که مقاومت رو با خاک یکسان خواهد کرد یا نه!! اسرائیل داره سیاستی می ریزه که دیگه بهانه دست حماس برای حمله نده! شاید و شاید تنها راه حل رساندن تجهیزات از یمن و لبنان با پهپاد باشه و یا فعال کردن همزمان جبهه ی جولان در سوریه، چون سوریه حق داره تل آویو رو بزنه!!

    پاسخ
  • دیدگاه های شما پس از تایید مجموعه تحلیلی خبری تحــولات جهــان اســلام در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی توهین، تهمت و افترا باشند منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشند منتشر نخواهد شد.