کشته شدن سه نفر در حمله پهپادی ترکیه به قامشلی

پنجشنبه 20 مرداد 1401 - 22:01
https://iswnews.com/?p=76839
قامشلی

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری “تحولات جهان اسلام” در پی حمله پهپادی ارتش ترکیه به اهدافی در جنوب غربی شهر قامشلی، دو تن از شبه نظامیان کُرد و یک غیرنظامی کشته شدند.

در ۲۰ مرداد ماه، مرکز رسانه‌ای نیروهای دموکراتیک سوریه (SDF) با انتشار بیانیه‌ای از کشته شدن سه نفر از جمله دو تن از نیروهای خود به نام‌های “دژوار کوبانی” و “چیا قامشلو” و یک غیرنظامی به نام “ادیب یوسف” در نتیجه حمله پهپادی ارتش ترکیه به خودرویی در روستای ملا سباط واقع در جنوب غرب شهر قامشلی خبر داد. شبه نظامیان کُرد تهدید کردند که انتقام این حمله را از نظامیان ترکیه خواهند گرفت.

این حمله پس از آن صورت گرفت که در ۱۹ مرداد ماه، ساکنان شهر قامشلی همزمان با مراسم خاکسپاری یکی از نیروهای دموکراتیک سوریه که در حمله پهپادی ترکیه کشته شد، با برگزاری تجمع اعتراضی، سکوت کشورهای ضامن آتش‌بس در سوریه در قبال حملات مکرر ترکیه به غیرنظامیان شمال شرق سوریه را محکوم کردند.

شایان ذکر است در شامگاه ۱۵ مرداد ماه، عوامل امنیت داخلی آسایش از کشته شدن چهار نفر از جمله دو کودک و زخمی شدن دو تن دیگر در حمله پهپادی ارتش ترکیه به محله السینا در شهر قامشلی خبر دادند.

حملات توپخانه‌ای و پهپادی ارتش ترکیه به شمال سوریه در حالی افزایش یافته است که طی هفته‌های اخیر مقامات بلندپایه این کشور از قریب الوقوع بودن عملیات نظامی ترکیه در شمال سوریه سخن گفته‌اند.

بیشتر بخوانید: کشته شدن چهار نفر از جمله دو کودک در حمله پهپادی ترکیه به قامشلی

  • به اشتراک بگذارید:

دیدگاه

  • دیدگاه های شما پس از تایید مجموعه تحلیلی خبری تحــولات جهــان اســلام در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی توهین، تهمت و افترا باشند منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشند منتشر نخواهد شد.