ویدیو: شورای علمای شیعه افغانستان چه می‌خواهد؟

دوشنبه 24 مرداد 1401 - 17:40
https://iswnews.com/?p=76960

شورای علمای شیعه، تشکیلاتی است که در سال‌های اخیر به نمایندگی از شیعیان افغانستان، خواسته های آنها از حکومت در زمینه‌های مختلف از جمله مسائل دینی، سیاسی، اجتماعی، فرهنگی و آموزشی و… را دنبال می‌کند.

شورای علمای شیعه، تشکیلاتی است که در سال‌های اخیر به نمایندگی از شیعیان افغانستان، خواسته های آنها از حکومت از جمله به رسمیت شناختن فقه جعفری، تثبیت حقوق سیاسی، اجتماعی، فرهنگی و آموزشی و… را دنبال می‌کند. این شورا پس از روی کار آمدن طالبان در افغانستان، نقش پررنگی در جلوگیری از وقوع درگیری بین مسلحین طالبان و شیعیان ایجاد کرد و با تدابیر و میانجی‌گری های به موقع خود، اکثر مردم را از گزند توطئه‌های داخلی و خارجی حفظ کرد.

شورای علمای شیعه افغانستان، شورایی است که در سال ۱۳۸۲ ه.ش به ابتکار و تلاش مرحوم آیت الله “محمد آصف محسنی” و چند نفر دیگر از علمای دینی افغانستان در شهر کابل ایجاد شد. این شورا هم‌اکنون دارای بیش از ۶۵ نمایندگی و بیش از ۲ هزار عالم دینی در سراسر کشور افغانستان است و در بخش‌های مختلف فرهنگی و تبلیغات، حوزه‌های علمیه، تحقیقات علمی، تقریب مذاهب اسلامی، زنان حوزوی، مناطق محروم و شورای صلح و حل اختلاف فعال است.
پس از فوت آیت الله آصف محسنی در مردادماه ۱۳۹۸، آیت الله محمد هاشم صالحی مدرس به ریاست این شورا برگزیده شد و آیت الله احمدعلی شیخ زاده مدرس و حجت الاسلام محمد اکبری نیز به عنوان معاونین اول و دوم تعیین شدند.

بیشتر بخوانید:
شورای علمای شیعه خواستار استقرار نظام اسلامی در افغانستان شد
طالبان شورای علمای دینی تشکیل می‌دهد!

  • به اشتراک بگذارید:

دیدگاه

  1. محمدرضا دوشنبه, ۲۴ مرداد, ۱۴۰۱ - ۲۳:۳۱

    به تازگی افرادی ناخواسته دنباله رو سرمایه داری و صهیونیسم هستند که تا تقی به توقی می‌خورد می‌گویند اینجا باتلاق است آنجا برادران ما هستند و… با خرد این جماعت پیش رفت نباید تعجب داشت فردا به دست نیروهای نیابتی شان محاصره شویم.دست این گروه بود با عراق بعثی هم چون برادر مسلمان بود نباید می‌میجنگیدیم.البته کسی نمی‌خواهد با طالبان بجنگیم اما نباید همه ی اهدافمان مان را با این گروه پیوند بزنیم.کسانی که مارب یمن رو به لبخند عربستان فروختند افغانستان را به لبخند پاکستان می فروشند.

    پاسخ
  • دیدگاه های شما پس از تایید مجموعه تحلیلی خبری تحــولات جهــان اســلام در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی توهین، تهمت و افترا باشند منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشند منتشر نخواهد شد.