به گزارش پایگاه تحلیلی خبری “تحولات جهان اسلام” مواضع مسلحین مغاویر الثوره و نظامیان آمریکایی در منطقه التنف واقع در منطقه مثلث مرزی میان سوریه، عراق و اردن هدف حمله پهپادی گروه “مقاومت بین‌المللی” قرار گرفت.

در ۲۴ مرداد ماه، پایگاه آمریکایی التنف واقع در استان حمص هدف حمله پهپادی قرار گرفت. یک منبع آگاه در گفتگو با تحولات جهان اسلام اعلام کرد این حمله توسط گروه “مقاومت بین‌المللی” صورت گرفته است و پهپادها به‌صورت دقیق به اهداف از پیش تعیین شده اصابت کردند.

از سویی دیگر، ائتلاف آمریکایی با انتشار بیانیه‌ای ضمن تایید حمله پهپادی به پایگاه التنف، اعلام کرد این حمله در حوالی ساعت ۰۶:۳۰ صبح امروز (به وقت محلی) صورت گرفت و نظامیان آمریکایی با همکاری مسلحین “مغاویر الثوره” (از گروه‌های وابسته به تروریست‌های جیش الحر) موفق شدند تا این حمله را دفع کنند. بر اساس این بیانیه، یک فروند پهپاد رهگیری و منهدم شده و یک فروند دیگر به مواضع مسلحین “مغاویر الثوره” اصابت کرد اما تلفات جانی به همراه نداشته است.

این حمله در حالی صورت گرفته است که منطقه التنف سال‌هاست در اشغال نظامیان آمریکایی قرار دارد و نیروهای ارتش سوریه و محور مقاومت اجازه نزدیک شدن به شعاع ۵۵ کیلومتری این منطقه را ندارند.

بیشتر بخوانید:
حملات هوایی روسیه به مواضع ائتلاف آمریکایی در سوریه!
حمله پهپادی به پایگاه آمریکایی التنف در جنوب سوریه + تصاویر

  • به اشتراک بگذارید:

دیدگاه

  • دیدگاه های شما پس از تایید مجموعه تحلیلی خبری تحــولات جهــان اســلام در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی توهین، تهمت و افترا باشند منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشند منتشر نخواهد شد.