سخنرانی داغ عطا محمد نور در بلخ

شنبه 2 دی 1396 - 16:55
https://iswnews.com/?p=7698

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری «تحولات جهان اسلام»؛ پس از برکناری عطا محمد نور از مقام استانداری بلخ توسط اشرف غنی، امروز وی طی سخنرانی ای از عبدالله عبدالله رئیس اجرایی و اشرف غنی رئیس جمهور افغانستان بشدت انتقاد کرد.

وی ضمن محکومیت برکناری عبدالرازق خان فرمانده نیروهای امنیتی استان قندهار گفت: قندهار و بلخ و سایر استانها باهم متحد باقی خواهند ماند و این تصمیم ها را نخواهد پذیرفت.

آقای نور طی سخنرانی در مراسم سالگرد شهید عبدالقادرذبیح الله در مزار شریف گفت:
«من مأمور بادآورده با امضای اشرف‌غنی نیستم و با فرمان او کنار نمی‌روم. ما در وضعیتی هستیم که مجبوریم از حقوق خود دفاع کنیم و دفاع می‌کنیم.
غنی هر خصومتی که با من دارد حقش است، چون مخالفش بودم. علیه تیمش کار کردم و ضدش هم حرف زدم. خوب می‌فهمد من کیستم، پایم هم نمی‌لرزد و در سیاست هم فریب نمی خورم.

اگر کنار رفتن من بیست درصد خواست رئیس جمهور باشد، هشتاد درصد خواست رئیس اجرایی است. این مار در آستین و عزت فروش (عبدالله عبدالله) از نام حزب جمعیت به مقام و قدرت رسید و نمک خورد. او دندان‌هایش را به جان من تیز کرده اما دندانهایش را می‌شکنم. حمایت از آقای عبدالله در دو انتخابات ریاست جمهوری ۱۳۸۸ و ۱۳۹۳ اشتباه بود و او به حزب جمعیت اسلامی، رهبران آن و خانواده احمدشاه مسعود خیانت کرده است.

فعلا استاندار بلخ باقی میمانم، چون حزب جمعیت اسلامی یک طرف قضیۀ افغانستان است، و از سوی دیگر می مانم تا جلوی پروژه‌های طالبان سازی و داعش سازی را بگیرم.
صلاحیت تصمیم‌گیری در مورد استانداری را به «رهبری حزب جمعیت» و صلاح‌الدین ربانی رییس این حزب می‌سپارم، اطاعت از رییس حزب واجب است، اگر بگوید از مزار شریف برو می‌روم، اما اگر بگوید بمان مثل کوه میمانم و کسی مرا از جایم نمی‌تواند تکان دهد.
شما زور آمریکا و انگلیس را به ما نشان ندهید، ما از زور انگلیس و آمریکا نمی‌ترسیم و این کشورها در برابر مردم ما قرار نمی‌گیرند.»

  • به اشتراک بگذارید:

دیدگاه

  1. ناشناس شنبه, ۲ دی, ۱۳۹۶ - ۱۷:۱۲

    ماه عطا محمد حمایت خاهیم کرد او یک شخصیت لایق است

    پاسخ
  • دیدگاه های شما پس از تایید مجموعه تحلیلی خبری تحــولات جهــان اســلام در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی توهین، تهمت و افترا باشند منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشند منتشر نخواهد شد.