انفجار تروریستی در مسجد صدیقیه شهر کابل + ویدیو و تصاویر

پنجشنبه 27 مرداد 1401 - 11:58
https://iswnews.com/?p=77193

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری “تحولات جهان اسلام” بر اثر وقوع انفجار تروریستی در مسجد صدیقیه واقع در منطقه هفدهم شهر کابل، بیش از هشتاد نفر غیرنظامی شهید و زخمی شدند.

بر اثر انفجار بمب جاسازی شده در مسجد جامع صدیقیه در محله خیرخانه واقع در منطقه هفدهم شهر کابل، ۳۰ نفر از جمله “شیخ امیر محمد سیفی کابلی” امام جماعت مسجد، شهید و بیش از ۵۰ نفر دیگر زخمی شدند.

تا این لحظه هیچ گروهی مسئولیت این حمله تروریستی را به عهده نگرفته است. ذبیح الله مجاهد، سخنگوی طالبان نیز وعده داده است که عوامل این حمله را دستگیر و مجازات خواهند کرد. لازم به ذکر است که “شیخ امیر محمد سیفی کابلی” از علمای میانه‌رو اهل سنت و منتقد سیاست های طالبان و مخالف لشکر کشی به استان‌های پنجشیر و بغلان بود. از این رو منابع محلی، عوامل افراطی طالبان را مسئول حمله تروریستی به مسجد صدیقیه می‌دانند.

مسجد جامع صدیقیه یکی از مساجد صوفیان اهل سنت است که محل عبادت و تجمعات اهالی تاجیک تبار شهر کابل است. طبق اظهارات منابع محلی، نمازگزاران این مسجد در شامگاه ۲۶ مرداد ماه، قصد برگزاری عزاداری محرم و حلقه ذکر بعد از نماز عشاء را داشتند و این امر دلیل ازدحام اهالی‌ محله در مسجد بود.

بیشتر بخوانید:
۶۸ شهید و زخمی در انفجار های تروریستی در غرب کابل
مُبلغ انتحاری طالبان، شکار حمله انتحاری شد

ویدیو +۱۸: وضعیت مسجد صدیقیه پس از انفجار تروریستی
  • به اشتراک بگذارید:

دیدگاه

  • دیدگاه های شما پس از تایید مجموعه تحلیلی خبری تحــولات جهــان اســلام در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی توهین، تهمت و افترا باشند منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشند منتشر نخواهد شد.