تحولات یمن، ۲۹ مرداد ۱۴۰۱

شنبه 29 مرداد 1401 - 16:26
https://iswnews.com/?p=77339

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری “تحولات جهان اسلام” در ادامه‌ی درگیری‌های مسلحین حزب اصلاح و نیروهای دولت مستعفی یمن در استان شبوه و حضرموت، گذرگاه الودیعه به کنترل نیروهای دولت مستعفی درآمد.

۱- شبوه:
– تیموتی لیندرکینگ” نماینده آمریکا در امور یمن: از تشدید خشونت ها در شبوه ابراز نگرانی می‌کنیم. آمریکا با هر نیرویی که به سمت میادین نفتی پیشروی کند و تهدیدی برای شرکت‌های نفتی باشد، برخورد خواهد کرد. از امارات خواسته‌ایم تا در استان شبوه آرام باشند و مسائل را با گفتگو حل کنند.
– رشاد العلیمی رئیس شورای ریاست جمهوری دولت مستعفی یمن، مسئولیت تامین امنیت جاده عتق-العبر را به مسلحین شورای انتقالی جنوب واگذار کرد.
– پهپادهای امارات در هفته اخیر مواضع مسلحین حزب اصلاح در مدیریت جردان و مرخه السلفی را در چند نوبت بمباران کردند.
– در ۲۹ مرداد ماه، نیروهای العمالقه و دفاع شبوه به مواضع مسلحین حزب اصلاح در جنوب منطقه عیاذ و پایگاه العلم حمله کردند. درگیری در این محور همچنان ادامه دارد و علیرغم ادعاهای رسانه‌های مختلف، تغییری در مواضع طرفین انجام نگرفته است.

۲- حضرموت:
– در ۲۶ مرداد ماه، مسلحین شورای انتقالی جنوب با بیرون کردن نیروهای هاشم الاحمر، مسئول گذرگاه مرزی الودیعه و از اعضای حزب اصلاح، کنترل این گذرگاه مرزی را به دست گرفتند.
– کشتی ماران کانوپوس (MARAN CANOPUS) با پرچم یونان، در ۱۵ مرداد ماه دو میلیون بشکه نفت خام یمن را در بندر الضبه بارگیری کرده است. ارزش این محموله ۲۰۰ میلیون دلار برآورد شده است.
– فادی حسن باعوم، از رهبران جنبش جنوب (الحراک الجنوبی) در استان حضرموت، برای دیدار و اتحاد با عیدروس الزبیدی، رئیس شورای انتقالی جنوب به شهر عدن سفر خواهد کرد.

۳- صنعاء:
طبق اظهارات منابع محلی، هیئت عربستان سعودی در سفری محرمانه برای دیدار و گفتگو با مقامات انصارالله وارد شهر صنعاء شدند.

۴- الحدیده:
نیروهای ائتلاف سعودی طی ۴۸ ساعت گذشته ۱۹۹ بار آتش بس را در این استان نقض کردند.

  • به اشتراک بگذارید:

دیدگاه

  • دیدگاه های شما پس از تایید مجموعه تحلیلی خبری تحــولات جهــان اســلام در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی توهین، تهمت و افترا باشند منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشند منتشر نخواهد شد.