جنگ پنهان گروه‌های مسلح افغانستان و پاکستان

پنجشنبه 3 شهریور 1401 - 11:23
https://iswnews.com/?p=77639

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری “تحولات جهان اسلام” در نتیجه درگیری گروه‌های مسلح پاکستانی و افغانستانی، ۱۰ نفر از اعضای طالبان افغانستان و پاکستان از جمله دو فرمانده برجسته پاکستانی کشته شدند.

بر اثر درگیری مسلحین طالبان و اعضای تحریک طالبان پاکستان (TTP) در شهرستان ناوه واقع در استان هلمند، دو نفر از مسلحین طالبان افغانستان و چهار نفر از اعضای تحریک طالبان پاکستان از جمله “ملا عبدالله” از فرماندهان میدانی این گروه کشته شدند.

از سویی دیگر افراد مسلح ناشناس در شهرستان مرزی سپین بولدک در استان قندهار، چهار نفر از اعضای تحریک طالبان پاکستان از جمله “یاسر پرکی” مشهور به “حافظ گل بهادر” را دستگیر و سپس تیرباران کردند. یاسر محمود از جمله فرماندهان تشکیلاتی تحریک طالبان پاکستان در وزیرستان شمالی و عضو رهبری این گروه است که از حامیان اصلی “جنبش تحفظ پشتون ها” در تشکیلات طالبان پاکستان به شمار می‌رود. وی در زمان حکومت پیشین افغانستان به این کشور سفر کرد و با مقامات دولت اشرف غنی رابطه گرمی داشت.

پس از کشته شدن “ایمن الظواهری” در حمله پهپادی آمریکا و ترور “شیخ رحیم الله حقانی” در کابل، اختلافات داخلی بین گروه‌های مسلح افغانستان و پاکستان شدت گرفته است. هر چند تاکنون هیچ گروهی مسئولیت ترور “یاسر محمود” را به عهده نگرفته است اما به احتمال زیاد این ترور توسط عوامل شبکه حقانی و با همکاری سازمان اطلاعات ارتش پاکستان (ISI) انجام گرفته است.

  • به اشتراک بگذارید:

دیدگاه

  • دیدگاه های شما پس از تایید مجموعه تحلیلی خبری تحــولات جهــان اســلام در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی توهین، تهمت و افترا باشند منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشند منتشر نخواهد شد.