انفجار در هرات، مجیب الرحمن انصاری کشته شد!

جمعه 11 شهریور 1401 - 16:17
https://iswnews.com/?p=78257

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری “تحولات جهان اسلام“ در نتیجه‌ی انفجار تروریستی در مسجد جامع گذرگاه شهر هرات بیش از ۲۹ نفر از جمله مولوی مجیب الرحمن انصاری، امام جماعت این مسجد کشته و دهها نفر زخمی شدند.

در نتیجه انفجار عوامل انتحاری ناشناس به مسجد جامع گذرگاه واقع در شمال شرق شهر هرات، تا این لحظه ۲۹ نفر از جمله مولوی مجیب الرحمن انصاری، امام جماعت این مسجد کشته و دهها نفر غیرنظامی زخمی شده‌اند. طبق گزارش برخی منابع محلی در هرات، “ملا عبدالغنی برادر” معاون نخست وزیر طالبان، مولوی نور احمد اسلام جار، استاندار هرات و مولوی لطف الله حکیمی، بازرس وزارت دفاع طالبان در هنگام انفجار در این مسجد حضور داشته‌اند و از سرنوشت آنها جزئیاتی منتشر نشده است.

تاکنون هیچ فرد و یا گروهی مسئولیت این حمله تروریستی را به عهده نگرفته است اما برخی منابع محلی مدعی به عهده گرفتن مسئولیت این حمله توسط گروه تروریستی داعش شده‌اند. ذبیح‌الله مجاهد، سخنگوی طالبان نیز در پی کشته شدن مولوی مجیب الرحمن انصاری گفته است که عاملین این جنایت بزرگ را به کیفر اعمال شوم‌شان خواهیم رساند.

مولوی مجیب الرحمن انصاری کیست؟

مجیب الرحمن انصاری فرزند خواجه محمد رفیق انصاری و متولد سال ۱۳۶۲ ه.ش در محله گذرگاه شهر هرات است. او در ۱۵ سالگی حافظ کل قرآن کریم و در ۱۹ سالگی امام جماعت مسجد جامع گذرگاه شهر هرات شد. او از قوم پشتون و از عالمان دینی تندروی هرات و از حامیان پروپاقرص گروه طالبان در افغانستان است.

انصاری در یکی از خطبه های خود در ۳ اردیبهشت ۱۴۰۱، برگزاری مراسم عید نوروز را حرام اعلام کرده بود و در مصاحبه با شبکه تلویزیونی عربستانی وصال حق، همه شیعیان افغانستان را رافضی و مشرک خواند و از حکومت افغانستان خواست تا تمامی شیعیان را از بدنه نهادهای دولتی اخراج کند.

بیشتر بخوانید:
مبلغ انتحاری طالبان، شکار حمله انتحاری شد
انفجار تروریستی در مسجد صدیقیه شهر کابل + ویدیو و تصاویر
جنگ پنهان گروه‌های مسلح افغانستان و پاکستان

ویدیو: وضعیت مسجد جامع گذرگاه پس از انفجار تروریستی

  • به اشتراک بگذارید:

دیدگاه

  1. اصغر جمعه, ۱۱ شهریور, ۱۴۰۱ - ۲۰:۵۴

    احمق خوارجی، حافظ ظاهر قرآن بود ولی خاک بر سر یک ذره ایمان و خداشناسی نداشت و چوبش را خورد ، الان پیش به سوی جهنم و اجداد خارجی اش.

    پاسخ
  • دیدگاه های شما پس از تایید مجموعه تحلیلی خبری تحــولات جهــان اســلام در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی توهین، تهمت و افترا باشند منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشند منتشر نخواهد شد.