گزارش نیروهای احمد مسعود از یکسال نبرد با طالبان

یکشنبه 13 شهریور 1401 - 22:19
https://iswnews.com/?p=78319

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری “تحولات جهان اسلام” نیروهای احمد مسعود (جبهه مقاومت ملی افغانستان) گزارش و آمار درگیری‌های یک سال اخیر خود با گروه طالبان را منتشر کردند.

نیروهای احمد مسعود (جبهه مقاومت ملی افغانستان) در ۱۲ شهریور ماه، گزارشی را به عنوان آماری از فعالیت یک سال اخیر این نیروها علیه طالبان اعلام کردند. طبق این گزارش، در جریان درگیری نیروهای احمد مسعود با مسلحین طالبان در طول یک سال اخیر، بیش از ۷۱۵ نفر از اعضای طالبان و ۱۲۱ نفر از نیروهای طرفدار احمد مسعود کشته و بیش از صدها نفر دیگر زخمی شده‌اند. همچنین ۶۰ نفر از اعضای طالبان به اسارت این نیروها درآمده‌اند.

در گزارش سالانه نیروهای احمد مسعود آمده است که مسلحین طالبان ۲۲۹۹ نفر را در ۲۹ استان به ویژه در استان‌های پنجشیر، بغلان و تخار تیرباران و قتل عام کرده‌اند. همچنین رفتار غیرانسانی و شکنجه‌های مرگبار آنها منجر به آوارگی ۷ هزار خانواده و صدها غیرنظامی شده است که هیچ ارتباطی با گروه‌های مخالف طالبان نداشته‌اند.

نیروهای احمد مسعود در توضیح ساختار تشکیلات خود، نیروهای خود را متشکل از افسران و نظامیان وزارت دفاع، کشور و ریاست سازمان اطلاعات در حکومت پیشین عنوان کرده و مدعی شده‌اند که شمار نیروهای آنها سه هزار نفر است و در حال حاضر در پنج استان از جمله پنجشیر، بغلان، تخار، کاپیسا و بدخشان در حال مبارزه با مسلحین طالبان می‌باشند.

آمار و ارقامی که نیروهای احمد مسعود از درگیری‌های یک سال اخیر منتشر کرده‌اند، بر مبنای اخبار منتشر شده از منابع محلی و میدانی است که به طور معمول تلفات طرف مقابل خود را با بزرگنمایی ارائه می‌کنند. به همین دلیل اعتبار و استناد ارقام این گزارش ضعیف است و با واقعیت میدان افغانستان تطبیق چندانی ندارد.

  • به اشتراک بگذارید:

دیدگاه

  • دیدگاه های شما پس از تایید مجموعه تحلیلی خبری تحــولات جهــان اســلام در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی توهین، تهمت و افترا باشند منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشند منتشر نخواهد شد.