رزمایش مشترک SDF و ائتلاف آمریکایی در شمال شرق سوریه + تصاویر

چهارشنبه 16 شهریور 1401 - 18:41
https://iswnews.com/?p=78604
مالکیه دریک

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری “تحولات جهان اسلام” رزمایش مشترک ائتلاف آمریکایی و نیروهای دموکراتیک سوریه (SDF) برای نخستین‌بار در حومه‌ی شهر مالکیه واقع در استان حسکه انجام شد.

نیروهای دموکراتیک سوریه با حضور تعدادی از افسران و نیروهای ائتلاف آمریکایی یک رزمایش نظامی در حومه‌ی شهر مالکیه واقع در منطقه مثلث مرزی میان سوریه، عراق و ترکیه انجام دادند. نیروهای شرکت کننده در این رزمایش، از راکت‌، خمپاره‌انداز، آرپی‌جی و موشک‌های ضد زره “تاو” جهت مقابله و انهدام مواضع دشمن فرضی استفاده نمودند. همچنین پهپادهای شناسایی و بالگردهای ائتلاف آمریکایی بر فراز منطقه رزمایش به پرواز درآمدند.

شایان ذکر است چند روز قبل نیز ائتلاف آمریکایی یک رزمایش نظامی با حضور چند فروند جنگنده در منطقه تل بیدر واقع در حومه‌ شهر تل‌ تمر و در نزدیکی خطوط تماس نیروهای SDF با مسلحین تحت حمایت ترکیه انجام داد.

انجام این رزمایش مشترک در شمال شرقی ترین نقطه سوریه نشان می‌دهد ائتلاف آمریکایی همچنان با آغاز عملیات ترکیه در شمال سوریه مخالف بوده و قصد ندارد با چراغ سبز نشان دادن به اردوغان، روابط خود با نیروهای دموکراتیک سوریه را دچار تیرگی کند.

از سوی دیگر با توجه به دیدار اخیر مظلوم عبدی، فرمانده کل نیروهای دموکراتیک سوریه با ژنرال الکساندر چایکو، فرمانده نیروهای روسیه در سوریه، آمریکایی‌ها می‌دانند در صورتی که حمایت‌های سیاسی و نظامی لازم را از نیروهای SDF انجام ندهند، گرایش شبه نظامیان کُرد به روسیه بیشتر شده و حتی این موضوع می‌تواند در نهایت به همکاری میان SDF و دولت سوریه منجر شود. به همین دلایل، ائتلاف آمریکایی قصد دارد همچنان به حمایت از نیروهای دموکراتیک سوریه (SDF) ادامه داده و آن را به عنوان متحد اصلی خود در سوریه حفظ کند.

بیشتر بخوانید:
دیدار فرمانده SDF با فرمانده ارشد نظامیان روسیه در سوریه
اعلام آمادگی نیروهای SDF برای همکاری با دولت سوریه در برابر حملات ترکیه!

  • به اشتراک بگذارید:

دیدگاه

  • دیدگاه های شما پس از تایید مجموعه تحلیلی خبری تحــولات جهــان اســلام در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی توهین، تهمت و افترا باشند منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشند منتشر نخواهد شد.