به گزارش پایگاه تحلیلی خبری “تحولات جهان اسلام” فرمانده ستاد تروریستی سنتکام با نخست وزیر اقلیم کردستان عراق در اربیل دیدار و گفتگو کرد.

در ۱۷ شهریور ماه، ژنرال مایکل کوریلا، فرمانده ستاد تروریستی آمریکا در غرب آسیا (سنتکام) با مسرور بارزانی، نخست وزیر اقلیم کردستان عراق در شهر اربیل دیدار و گفتگو کرد.

دو طرف در این دیدار، آخرین تحولات منطقه و توسعه روابط دوجانبه اقلیم کردستان و آمریکا را مورد بحث و بررسی قرار دادند. همچنین اختلافات جاری بین اربیل و بغداد و اهمیت حل آنها بر اساس قانون اساسی از دیگر موضوعات مورد بحث بود.

در ادامه این جلسه، فرمانده سنتکام از اقدامات نیروهای پیشمرگه در مبارزه با گروه تروریستی داعش قدردانی کرده و بر تعهد کشورش جهت کمک و حمایت از نیروهای پیشمرگه تاکید کرد. نخست وزیر اقلیم کردستان عراق نیز از حمایت‌های آمریکا از نیروهای پیشمرگه تشکر و قدردانی کرد.

شایان ذکر است ژنرال مایکل کوریلا پیش از این جلسه، با مصطفی الکاظمی، نخست وزیر عراق در بغداد دیدار و در خصوص آخرین تحولات منطقه و عراق، مبارزه با تروریسم، همکاری‌های دو جانبه و تلاش‌ها برای گسترش آن در حوزه امنیتی، نظامی و به ویژه همکاری‌های مستشاری و امنیتی گفتگو کرده بود.

بیشتر بخوانید: دیدار فرمانده سنتکام با نخست وزیر عراق

  • به اشتراک بگذارید:

دیدگاه

  • دیدگاه های شما پس از تایید مجموعه تحلیلی خبری تحــولات جهــان اســلام در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی توهین، تهمت و افترا باشند منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشند منتشر نخواهد شد.