تحولات فلسطین، ۲۰ شهریور ۱۴۰۱

یکشنبه 20 شهریور 1401 - 16:24
https://iswnews.com/?p=78798

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری “تحولات جهان اسلام” بر اساس اعلام منابع فلسطینی، از ابتدای سال جاری میلادی تاکنون، ۷۲۱۶ عملیات ضد اسرائیلی از جمله ۴۱۳ مورد عملیات تیراندازی در کرانه باختری به وقوع پیوسته است.

– در ۱۵ شهریور ماه، در پی یورش نظامیان رژیم اسرائیل به شهر جنین، یک جوان فلسطینی به نام “محمد موسی سباعنه” شهید و ۱۶ تن دیگر مجروح شدند. نظامیان صهیونیست در جریان این حمله، منزل “رعد حازم”، مجری عملیات ضد اسرائیلی در تل آویو را تخریب کردند.
– اورنا باربیوای، وزیر اقتصاد رژیم صهیونیستی اعلام کرد که این رژیم قرار است طی سال ۲۰۲۳ میلادی در کشور مغرب دفتر تجاری دایر کند.
– در ۱۶ شهریور ماه، “یونس تایه”، جوان ۲۱ ساله فلسطینی ساکن اردوگاه الفارعه واقع در جنوب شهر طوباس، به ضرب گلوله نظامیان رژیم اسرائیل به شهادت رسید.

– بر اساس اعلام منابع فلسطینی، از ابتدای سال جاری میلادی تاکنون، ۷۲۱۶ عملیات ضد اسرائیلی از جمله ۴۱۳ مورد عملیات تیراندازی در کرانه باختری به وقوع پیوسته است.
– در ۱۶ شهریور ماه، نظامیان اسرائیلی برای ۲۰۶ مین بار، منازل و چادرهای فلسطینی‌ها را در روستای العراقیب واقع در صحرای النقب تخریب کردند.
– برخی از رسانه‌های آفریقایی مدعی شدند که رژیم صهیونیستی در حال امضای توافقنامه‌های مخفی با کنگو در زمینه فروش پهپاد و امنیت سایبری است.
– در ۱۷ شهریور ماه، نظامیان رژیم اسرائیل با یورش به محله الهدف در شهر جنین، پدران دو مجری عملیات تیراندازی اخیر در منطقه غور اردن را بازداشت کردند.
– در ۱۸ شهریور ماه، نظامیان اشغالگر اسرائیلی به شهرک‌های بیت دجن و بیتا در جنوب نابلس یورش برده و با فلسطینی‌ها درگیر شدند. بر اساس اعلام هلال احمر فلسطین، ۱۷ فلسطینی طی این درگیری‌ها مجروح شدند.
– یائیر لاپید، نخست وزیر اسرائیل در جریان بازدید از پایگاه هوایی نیفاتیم واقع در جنوب فلسطین اشغالی، در کنار یک جنگنده F-35 نیروی هوایی این رژیم اظهاراتی را علیه ایران بیان داشت. وی تهدید کرد که “اگر ایران همچنان به تلاش برای دستیابی به سلاح هسته‌ای ادامه دهد، دست‌های بلند اسرائیل و توانمندی‌اش را خواهد دید.

بیشتر بخوانید: نخست وزیر رژیم اسرائیل خطاب به ایران: ما را آزمایش نکنید!

– در ۱۸ شهریور ماه، ‌علی‌رغم محدودیت‌های رژیم صهیونیستی در شهر قدس، ۶۰ هزار فلسطینی در نماز جمعه در مسجد الاقصی شرکت کردند.
– در ۲۰ شهریور ماه، ارتش رژیم اسرائیل از سقوط یک فروند پهپاد نظامی به دلیل دلیل نقص فنی در قلقیلیه واقع در کرانه باختری خبر داد.

  • به اشتراک بگذارید:

دیدگاه

  • دیدگاه های شما پس از تایید مجموعه تحلیلی خبری تحــولات جهــان اســلام در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی توهین، تهمت و افترا باشند منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشند منتشر نخواهد شد.