دیدار عبدالسلام و امیرعبداللهیان در تهران + تصاویر

دوشنبه 21 شهریور 1401 - 16:57
https://iswnews.com/?p=78841

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری “تحولات جهان اسلام” محمد عبدالسلام، سخنگوی انصارالله و مسئول مذاکرات دولت نجات یمن در جریان سفر به تهران، پایتخت ایران با حسین امیرعبداللهیان، وزیر امور خارجه ایران پیرامون مسائل یمن و منطقه دیدار و گفت‌وگو کرد.

طرفین در این دیدار درباره تحولات سیاسی، نظامی، امنیتی، آتش بس موقت در یمن و آخرین مسائل منطقه از جمله مذاکرات هسته‌ای ایران گفت‌وگو کردند.

آقای امیرعبداللهیان، وزیر خارجه ایران در صحبت‌های خود ضمن تأکید بر حمایت قاطع و همه جانبه ایران از رهبری و مردم یمن، گزارشی از مذاکرات هسته‌ای و تاثیرات آن بر منطقه ارائه کرد. آقای عبدالسلام نیز با قدردانی از حمایت‌های ایران از یمن، وزیر خارجه ایران را در جریان آخرین تحولات و مسائل یمن قرار داد. وی با انتقاد از نقض گسترده آتش بس در یمن توسط ائتلاف سعودی، تحقق مسائل بشردوستانه را پیش نیاز برقراری صلح عادلانه دانست.

این دیدار در حالی صورت می‌گیرد که با رایزنی‌های منطقه‌ای انجام شده، ۱۲ فروند از کشتی‌های توقیف شده توسط ائتلاف سعودی در سه روز اخیر رفع توقیف شده و وارد بندر الحدیده شده‌اند. گفتنی است ارسال کشتی‌های حامل سوخت به یمن جزء مفاد توافق موقت آتش بس در یمن است.

  • به اشتراک بگذارید:

دیدگاه

  • دیدگاه های شما پس از تایید مجموعه تحلیلی خبری تحــولات جهــان اســلام در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی توهین، تهمت و افترا باشند منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشند منتشر نخواهد شد.