به گزارش پایگاه تحلیلی خبری “تحولات جهان اسلام” در ادامه‌ی درگیری مسلحین طالبان و نیروهای احمد مسعود در دره عبدالله خیل واقع در شهرستان دره استان پنجشیر، “حاجی ملک خان” از همرزمان شهید احمد شاه مسعود و برجسته ترین فرماندهان میدانی نیروهای احمد مسعود در نبردهای پنجشیر کشته شد.

در ادامه‌ی حملات تهاجمی اخیر مسلحین طالبان در استان پنجشیر به رهبری ملا عبدالقیوم ذاکر، “حاجی ملک خان” از همرزمان شهید احمد شاه مسعود و فرمانده نیروهای احمد مسعود در قرارگاه دره، در جریان نبردهای منطقه دره عبدالله خیل واقع در شهرستان دره کشته شد.

از سوی دیگر در نتیجه حمله غافلگیرانه‌ی نیروهای احمد مسعود به مواضع طالبان در روستای عمرض واقع در شهرستان خنج، تعدادی از مسلحین طالبان از جمله “مولوی هارون” جانشین “ملا عبدالقیوم ذاکر” کشته شد. طبق اظهارات منابع محلی، طالبان پس از این درگیری، دو تن از نیروهای احمد مسعود را که در این درگیری‌ها به اسارت درآمده بودند، تیرباران کردند.

طالبان در دو روز گذشته به رهبری ملا عبدالقیوم ذاکر، حملات سنگینی را در استان پنجشیر و بغلان اجرا کرده‌اند که منجر به کشته و زخمی شدن دستکم ۴۰ نفر از نیروهای احمد مسعود و دهها نفر از مسلحین طالبان شده است. شدت درگیری‌ها منجر به حذف تعدادی از فرماندهان ارشد نیروهای احمد مسعود و تضعیف جدی مواضع آنها در پنجشیر نیز شده است و برخی رسانه‌های معاند با سوءاستفاده از روابط ملا ذاکر با ایران، مدعی پشتیبانی پهپادهای ایرانی از این درگیری‌ها شده‌اند.

  • به اشتراک بگذارید:

دیدگاه

  • دیدگاه های شما پس از تایید مجموعه تحلیلی خبری تحــولات جهــان اســلام در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی توهین، تهمت و افترا باشند منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشند منتشر نخواهد شد.