آخرین وضعیت نظامی در دونباس + نقشه میدانی

شنبه 2 مهر 1401 - 16:10
https://iswnews.com/?p=79432

به گزارش “پایگاه تحلیلی خبری تحولات جهان اسلام” نیروهای اوکراینی به نزدیکی شهرک لیمان رسیده‌اند و نبردهای سنگین برای بازپسگیری این منطقه از کنترل روس‌ها ادامه دارد.

در هفته اخیر، نیروهای اوکراینی با گذر از رود سیورسکی دونتس خود را از سمت شمال و جنوب به نزدیکی شهرک لیمان رساندند. در جنوب لیمان، روستاهای استاری کاراوان و بروسیوکا به کنترل نیروهای اوکراینی در آمده است. در شمال لیمان نیز مناطق لوزوه، روبتسی، کوروی لار، اولکساندریوکا، یاروا در کنترل نیروهای اوکراینی قرار دارد.

در حال حاضر درگیریهای سنگین در جنوب لیمان و در شمال در مناطق دربیشوه و نواسلیوکا بین نیروهای روسیه و اوکراین ادامه دارد. همچنین در روزهای اخیر، نیروهای روسیه در چندین نوبت حملات نیروهای اوکراینی به مناطق کارپیوکا و ریدکودوب را دفع کرده‌اند.

با توجه به اینکه میزان درگیریها در جبهه شمالی لیمان بیشتر است، به نظر می‌رسد نیروهای اوکراینی تلاش می‌کنند با درهم شکستن خطوطی دفاعی در مناطق مذکور، نیروهای روسیه را از سمت شمال دور زده و در لیمان محاصره کنند.

همچنین درگیریهای پراکنده در جبهه بیلوگوریوکا ادامه دارد. با توجه به وضعیت آرایش نیروها در این منطقه، بیلوگوریوکا تقریبا در کنترل هیچکدام از طرفین قرار ندارد.

درگیریها بین نیروهای روسیه و اوکراین در سایر جبهات دونباس به‌صورت پراکنده ادامه دارد و تغییر خاصی در نقشه میدانی ایجاد نشده است. جبهه‌های سولدار و جنوب باخموت از جمله مناطق فعال در یک هفته اخیر هستند. جبهه شهر دونتسک نیز در هفته اخیر بدون تغییر باقی مانده است.

بیشتر بخوانید:
ارتش روسیه از شمال خارکیف عقب نشینی کرد + نقشه
آخرین اخبار از جنگ روسیه و اوکراین – روز دویست و دوازدهم جنگ، ۱ مهر ۱۴۰۱

برای نمایش در اندازه اصلی کلیک کنید.
  • به اشتراک بگذارید:

دیدگاه

  • دیدگاه های شما پس از تایید مجموعه تحلیلی خبری تحــولات جهــان اســلام در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی توهین، تهمت و افترا باشند منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشند منتشر نخواهد شد.