تحولات یمن، ۳ مهر ۱۴۰۱

یکشنبه 3 مهر 1401 - 09:27
https://iswnews.com/?p=79442

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری “تحولات جهان اسلام” نظامیان سعودی به همراه مستشاران آمریکایی و اسرائیلی فرودگاه سقطری را از سیطره نیروهای وابسته به شورای انتقالی جنوب خارج کرده و کنترل آن را بدست گرفتند.

۱- الحدیده:
نیروهای ائتلاف سعودی طی ۴۸ ساعت گذشته ۱۶۶ بار آتش بس را در این استان نقض کردند.

۲- تعز:
در ۳۱ شهریور ماه، هواپیمای ترابری امارات حامل تجهیزات نظامی و ارتباطی در فرودگاه المخاء (تحت کنترل نیروهای طارق صالح) فرود آمد.

۳- لحج:
بر اثر انفجار بمب در مسیر خودروی حامل علی راشد، فرمانده گردان دوم در تیپ یکم نیروهای العمالقه در منطقه الفیوش در مدیریت تبن، سه نفر از نیروهای العمالقه زخمی شدند.

۴- سقطری:
– در ۳۱ شهریور ماه، یک کشتی باری متعلق به عربستان سعودی محموله جدیدی از تسلیحات و تجهیزات نظامی مختلف را در بندر جزیره سقطری تخلیه کرد. این اقدامات در راستای تلاش عربستان سعودی و امارات برای نظامی سازی جزیره سقطری انجام گرفته است.
– بر اساس گزارش منابع محلی، نظامیان سعودی به همراه مستشاران آمریکایی و اسرائیلی فرودگاه سقطری را از سیطره نیروهای وابسته به شورای انتقالی جنوب خارج کرده و کنترل آن را بدست گرفتند.

۵- واکنش محمد عبدالسلام، سخنگوی انصارالله و مسئول مذاکرات دولت نجات یمن به رژه ارتش یمن در صنعاء به مناسبت سالروز انقلاب ۲۱ سپتامبر: «آنچه که در رژه باشکوه نظامی صنعاء شاهد بودیم، بخشی از آن چیزی است که دشمن در ابتدای تجاوز در هشت سال پیش مدعی نابودی آن شده بود.
کسانی که در آن زمان در درک انقلاب ما اشتباه کردند، نباید اشتباه شان را دوباره تکرار کنند. این پیام ما و نصیحت ما به ائتلافی است که علیه ما می‌جنگند.»

  • به اشتراک بگذارید:

دیدگاه

  • دیدگاه های شما پس از تایید مجموعه تحلیلی خبری تحــولات جهــان اســلام در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی توهین، تهمت و افترا باشند منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشند منتشر نخواهد شد.