تحولات یمن، ۷ مهر ۱۴۰۱

پنجشنبه 7 مهر 1401 - 18:03
https://iswnews.com/?p=79663

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری “تحولات جهان اسلام” هانس گروندبرگ، فرستاده سازمان ملل متحد در امور یمن با مهدی المشاط، رئیس شورای عالی سیاسی یمن پیرامون تمدید آتش بس موقت در یمن دیدار کرد.

۱- صنعاء:
– هانس گروندبرگ، فرستاده سازمان ملل متحد در یمن در جریان سفر به صنعاء، پایتخت یمن با مهدی المشاط، رئیس شورای عالی سیاسی یمن دیدار کرد. المشاط در این دیدار، بازگشایی بدون مانع فرودگاه صنعاء و بنادر الحدیده و پرداخت حقوق کارمندان را لازمه تمدید آتش بس دانست.
– سرتیپ یحیی سریع، سخنگوی نیروهای مسلح یمن: در صورت عدم توافق با رعایت حقوق و سایر نکات لازم برای تداوم آتش‌بس، شرکت‌های خارجی که ثروت ما را غارت می‌کنند، باید هشدار رهبر انقلاب (سید عبدالملک بدرالدین الحوثی) را جدی بگیرند.

۲- شبوه:
– در ۴ مهرماه، پنج انفجار در مناطق حومه‌ی غربی شهر عتق رخ داد. طبق اظهارات منابع محلی، این انفجارها مربوط به فعالیت شرکت های اماراتی در حوزه اکتشاف طلا و مواد معدنی در استان شبوه است.
– در ۶ مهر ماه، مسلحین شورای انتقالی جنوب برای بدست گرفتن کنترل میادین نفتی عسیلان و بیحان وارد این مناطق شدند. در پی این اقدام، قبایل عسیلان با استقرار جنوبی‌ها در این مدیریت‌ها مخالف کرده و وارد میادین نفتی شده‌اند.

۳- حضرموت:
– حزب اصلاح با راه اندازی تظاهرات در شهرهای المکلا و سیئون، خواستار خروج مسلحین شورای انتقالی جنوب از این استان شد.
– در ۶ مهر ماه، کاروان مسلحین حزب اصلاح برای حفظ مواضع خود در محور سیئون، از صحرای العبر وارد این شهر شدند.

۴- لحج:
مسلحین شورای انتقالی جنوب به فرماندهی صالح السید، فرمانده امنیتی استان لحج، شهر الحوطه را به بهانه دستگیری مسلحین فراری حزب اصلاح به محاصره درآوردند.

۵- مارب:
در ۷ مهر ماه، افراد مسلح ناشناس خودروی حامل صلاح الابی، از فرماندهان حزب اصلاح (متهم به ارتباط با داعش) را در شهر مارب مورد حمله قرار دادند. الابی از این حمله جان سالم به در برده است.

۶- الحدیده:
نیروهای ائتلاف سعودی طی ۴۸ ساعت گذشته ۱۳۶ بار آتش بس را در این استان نقض کردند.

  • به اشتراک بگذارید:

دیدگاه

  • دیدگاه های شما پس از تایید مجموعه تحلیلی خبری تحــولات جهــان اســلام در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی توهین، تهمت و افترا باشند منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشند منتشر نخواهد شد.