آدم ربایی یا تحویل اعضای پ.ک.ک در ارمنستان

پنجشنبه 7 مهر 1401 - 13:41
https://iswnews.com/?p=79692

مخالفان دولت ارمنستان می‌گویند دو تن از چریک‌های حزب کارگران کردستان ترکیه (پ.ک.ک) در خاک ارمنستان بازداشت و به دولت ترکیه تحویل و یا ربوده شدند. همین موضوع سبب اعتراض مخالفان دولت به روند عادی سازی روابط با ترکیه شده است.

روبرت مارکاریان فعال حقوق بشر و از جناح منتقد دولت ارمنستان بازداشت آتیلا چیچک و حسین ییلدرم اعضای حزب کارگران کردستان ترکیه در خاک ارمنستان را به کابینه نخست وزیر نیکول پاشینیان و سازمان امنیت ملی منتسب کرده است.
وی معتقد است که این کار در راستای عادی سازی روابط میان ارمنستان و ترکیه و دیدار آینده سران دو کشور در پراگ انجام می‌شود.
سازمان امنیت ملی ارمنستان هرگونه بازداشت و تحویل این افراد را تکذیب کرده و گفته است که تحویل افراد تحت تعقیب قضایی کار این سازمان نیست و وزارت دادگستری دخالتی در تحویل این شهروندان کردتبار مخالف ترکیه نداشته است.

مارکاریان درباره حضور شهروندان ترکیه در خاک ارمنستان می‌گوید: “آتیلا چیچک و حسین ییلدرم نوامبر سال ۲۰۲۱ به صورت غیرقانونی از مرز ترکیه وارد ارمنستان شده و دادگاه طی حکمی آنها را آزاد کرده بود.”

مارکاریان پس از اعلامیه های رسمی دولت، دادگستری و سازمان امنیت ملی تصریح می‌کند: “پس از تکذیب مقام‌های دولتی، گزینه نفوذ و عملیات پنهانی سرویس امنیتی ترکیه میت در خاک ارمنستان مطرح است.”

  • به اشتراک بگذارید:

دیدگاه

  • دیدگاه های شما پس از تایید مجموعه تحلیلی خبری تحــولات جهــان اســلام در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی توهین، تهمت و افترا باشند منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشند منتشر نخواهد شد.