حمله موشکی سپاه به شمال اربیل

جمعه 8 مهر 1401 - 14:58
https://iswnews.com/?p=79754

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری “تحولات جهان اسلام” سپاه پاسداران انقلاب اسلامی مواضع گروه‌های تروریستی در شمال استان‌های اربیل را مورد حمله موشکی و توپخانه‌ای قرار داد.

در ادامه‌ی عملیات سنگین نیروی زمینی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی علیه مواضع گروه‌های تروریستی در اقلیم کردستان عراق، منطقه برادوست واقع در شمال شرق شهر اربیل و ارتفاعات دیگری مورد حمله موشکی و توپخانه‌ای قرار گرفت.

سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در آخرین بیانیه رسمی خود اعلام کرده است که عملیات نظامی علیه گروه‌های تروریستی در اقلیم کردستان عراق تا خلع سلاح کامل تروریست‌ها ادامه دارد. در همین راستا، سرلشکر باقری، رئیس ستاد کل نیروهای مسلح ایران از پشتیبانی و همکاری آمریکایی‌ها با تروریست‌ها و تجزیه‌طلب‌ها انتقاد کرده و پاسخ ایران به ساقط کردن یک فروند پهپاد مهاجر ۶ توسط ارتش تروریستی آمریکا را محفوظ دانسته است. وی همچنین به کشورهای همسایه که پایگاه‌های آمریکایی و صهیونیستی در خاک آنها قرار دارد، هشدار داد که اگر اقدام خصمانه‌ای علیه امنیت و منافع ملی ایران از این پایگاه‌ها صورت گیرد، حتما پاسخ به همان پایگاه‌ها انجام خواهد گرفت.

لازم به ذکر است همزمان با حملات امروز سپاه به شمال اربیل، ارتش ترکیه نیز ارتفاعات شمالی استان دهوک و منطقه سیدکان در شرق استان اربیل را مورد حمله توپخانه‌ای قرار داده است.

ارتفاعات و مناطق مختلف اقلیم کردستان عراق، به سبب بی کفایتی دولت‌های عراق و مشارکت سران اقلیم کردستان با آمریکا و رژیم صهیونیستی، در سال‌های اخیر به مبدأیی برای تربیت گروه‌های تروریستی و تجزیه طلب در مرزهای ایران، ترکیه و همچنین سوریه تبدیل شده است. این گروه‌ها در جریان اعتراضات اخیر در ایران به طراحی و اجرای فعالیت‌های تروریستی علیه تاسیسات هسته‌ای و… پرداختند که با هوشمندی سازمان های امنیتی ایران خنثی شد.

بیشتر بخوانید:
حملات موشکی و پهپادی سپاه علیه گروه‌های تروریستی در اقلیم کردستان عراق + ویدیو
افزایش تلفات گروه‌های تروریستی در اقلیم کردستان عراق

  • به اشتراک بگذارید:

دیدگاه

  • دیدگاه های شما پس از تایید مجموعه تحلیلی خبری تحــولات جهــان اســلام در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی توهین، تهمت و افترا باشند منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشند منتشر نخواهد شد.