نصرالله: حاکم حقیقی ایران، امام مهدی است

یکشنبه 10 مهر 1401 - 00:03
https://iswnews.com/?p=79841

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری “تحولات جهان اسلام” سیدحسن نصرالله، دبیرکل جنبش حزب‌الله لبنان در مراسم گرامیداشت علامه سید محمدعلی امین، عالم فقید شیعیان لبنان در شهرک شقرا به سخنرانی پرداخت.

سیدحسن در ابتدای سخنرانی خود اظهار داشت در مراسم عالم بزرگی و جلیلی حضور داریم که خداوند را از زمان کودکی‌اش شناخت و طبق خدا عمل کرد. عالم بصیر و حکیمی که ایمانش به خداوند در مواضع و زندگی‌اش تجلی یافت. وی در خانواده‌ای عالم و زاهد رشد یافت و از بازماندگان سلف صالح بود و زندگی و سخن و سلوک و علم‌اندوزی‌اش در راه اعتلای مفاهیم بزرگ اسلام بود.

دبیرکل حزب‌الله افزود سید راحل از ابتدای ورود امام موسی صدر به لبنان با او وارد همکاری شد. در آن زمان دیدگاه‌های مختلفی در مورد امام موسی صدر به خصوص در بحث ورود یک عالم دینی به موضوعات اجتماعی و میزان آن وجود داشت. برخی به مجرد اینکه یک عالم دینی به مسائل عامه می‌پرداخت، مورد اتهامات مختلفی قرار می‌گرفت. برخی بودند که می‌گفتند عالم دینی باید صرفا به موضوع دین بپردازد و این یکی از دشواری‌های راه امام موسی صدر در زمان ورود به لبنان بود. علامه سید امین از روی بصیرت و حکمت در کنار امام موسی صدر ایستاد و برای آن نیز هزینه گزافی داد و این که ایشان از ابتدا مسیر و اراده مقاومت را تأیید کرد و همواره خود را در کنار امام موسی صدر می‌دید.

سید حسن نصرالله در نیمه دوم سخنرانی خود به موضوع ترسیم مرز دریایی لبنان و فلسطین اشغالی و حقوق نفت و گاز لبنان پرداخت و گفت که پس از ماه‌ها رایزنی‌ و تلاش‌های سیاسی، رسانه‌ای و میدانی امروز شاهد بودیم که طرف آمریکایی (میانجی) متن پیشنهادی خود را در این رابطه ارائه نمود. همواره در خصوص اینکه دولت بتواند تصمیم مناسب را در راستای منافع لبنان بگیرد تردید داشته‌ام. ما در روزهای سرنوشت سازی در خصوص این پرونده قرار داریم. در روزهای پیش رو موضع حکومت لبنان مشخص خواهد شد و امیدواریم که در نهایت امور به خوبی پیش رود و برای لبنان و مردم لبنان نیک باشد.

نصرالله در ادامه سخنرانی خود به مسائل منطقه‌ای و بین‌المللی اشاره نموده و اظهار داشت که در موضوع جنگ روسیه و اوکراین، ممکن است که مسیر جهان و همین‌طور لبنان تغییر کند و از این رو لازم است تا مسئولانه و دقیق این موضوع را تحت نظر بگیریم.

وی در ادامه افزود حکومت داعش ساقط شد اما فعالیت داعش به عنوان یک پروژه، سازمان و آلت دست دیگران همچنان ادامه دارد و کسی که داعش را ساخت و از آن حمایت مالی و تسلیحاتی کرد، ایالات متحده آمریکا بود. تلاش‌هایی برای احیای دوباره داعش در سوریه و عراق و افغانستان در حال انجام است و داعش هر هفته دست به جنایت می‌‌زند.

سیدحسن در بخش پایانی سخنرانی خود به آشوب‌های این روزهای ایران و حجم توطئه و تبلیغات خارجی علیه جمهوری اسلامی ایران پرداخت و گفت به دلیل مرگ مبهم خانم مهسا امینی، کشورهای غربی غوغا به راه انداخته‌اند، در حالی که تهران تأکید کرده است که بدون هیچ سوگیری تحقیقات در این باره را به سرانجام خواهد رساند، اما روز گذشته انفجار یک مرکز آموزشی شیعیان هزاره در افغانستان بیش از ۵۰ بیگناه شهید شدند، اما کوچک‌ترین صدایی از کسی در نیامد، ولی در خصوص فوت خانم مهسا امینی، این حادثه به شکل وسیعی مورد سوءاستفاده قرار گرفته است.

وی ادامه داد دولت‌های پیاپی آمریکا به این درک رسیده‌اند که ایران کشوری مقتدر و با عزت است. از این رو هرگز علیه این کشور جنگ راه ننداخته‌اند و همواره برای پیش‌برد نقشه‌های خود به داخل ایران و فتنه انگیزی و همچنین اعمال تحریم‌ها برای تحریک داخل روی آورده‌اند. غمگین نباشد، حاکم حقیقی ایران، امام مهدی (عج) است و این حکومت قوی‌تر و راسخ‌تر از هر زمان گذشته است، در گذشته نیز حوادثی دشوارتر از این روزها در ایران روی داده است. ایران کشور نیرومندی است و به درایت رهبر و مردم مخلصش هرگز امکان غلبه بر آن وجود ندارد.

دبیرکل حزب‌الله گفت ایران قدرتمند است و مردمش پایبند به دین و پیامبر و اهل بیت خود هستند. همین بس که احمق‌ها و نادانان فعالیت‌های ماه محرم و صفر در ایران را تماشا کنند و همین بس که شاهد تشییع تاریخی سردار شهید حاج قاسم سلیمانی باشند. این واقعیت ایران است و شما دنبال سراب هستید. پس از سلسله اتفاقات بهار عربی و داعش، اگر کشوری به نام ایران نبود، کشورهای منطقه در وضعیت نامشخصی بودند.

  • به اشتراک بگذارید:

دیدگاه

  • دیدگاه های شما پس از تایید مجموعه تحلیلی خبری تحــولات جهــان اســلام در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی توهین، تهمت و افترا باشند منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشند منتشر نخواهد شد.