عملیات اطلاعاتی طالبان علیه داعش در استان کنر

جمعه 15 مهر 1401 - 14:56
https://iswnews.com/?p=80035

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری “تحولات جهان اسلام” بر اثر درگیری مسلحین اطلاعاتی طالبان با عوامل گروه تروریستی داعش در استان کنر، چند نفر از اعضای داعش کشته و بازداشت شدند.

در ۱۲ مهر ماه، مسلحین سازمان اطلاعات طالبان پس از کشف مخفیگاه داعش در شهرستان شیگل در استان کنر، با عوامل داعش درگیر شدند. در نتیجه این درگیری سه نفر از اعضای داعش از جمله “قاری معاویه” فرماندار داعش برای شهرستان شیگل کشته شدند.
یک روز پس از این درگیری، اطلاعات طالبان موفق به کشف یکی دیگر از مخفیگاه‌های داعش در شهرستان مانو گای، مرکز شهرستان دره پنج شد و “قاری عبدالمالک” مشهور به “مالکی” مسئول روابط خارجی و تامین کننده مالی داعش را بازداشت کرد.

طبق اعترافات مالکی، وی با جذب کمک های مالی از کشورهای اوکراین، آلمان و اسپانیا به جذب نیرو در استان کنر و انتقال مسلحین خارجی به افغانستان برای حمایت از شاخه خراسان داعش می‌پرداخته است. وی در زمان مأموریتش در کنر، ۵۰۰ هزار دلار کمک مالی از اوکراین، ۵۰ هزار یورو از آلمان و ۸۰۰ هزار افغانی از کشور اسپانیا کمک مالی جذب کرده است.

در افزایش یافتن حملات تروریستی داعش علیه طالبان، اطلاعات این گروه فعالیت خود را بر کشف و انهدام مخفیگاه های داعش در شمال و شرق افغانستان متمرکز کرده است. علیرغم تحولات پر اُفت و خیز دو سال گذشته در افغانستان، داعش همچنان فعالیت خود در این کشور را خاموش نگاه داشته است.

ویدیو: توضیحات قاری عبدالملک درباره نحوه فعالیتش در تشکیلات داعش
  • به اشتراک بگذارید:

دیدگاه

  • دیدگاه های شما پس از تایید مجموعه تحلیلی خبری تحــولات جهــان اســلام در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی توهین، تهمت و افترا باشند منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشند منتشر نخواهد شد.