انفجار پل کریمه را مسدود کرد + ویدیو و تصاویر

شنبه 16 مهر 1401 - 20:27
https://iswnews.com/?p=80054

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری “تحولات جهان اسلام” در نتیجه‌ی وقوع انفجار و آتش سوزی شدید در پل کریمه واقع در سواحل شمالی دریای سیاه، عبور و مرور این پل مسدود شده و چند نفر کشته و زخمی شدند.

سحرگاه امروز ۱۶ مهر ماه، یک کامیون بمب گذاری شده موفق به عبور از ایستگاه امنیتی ارتش روسیه در پل کریمه شد و در میانه راه منفجر شد. طبق اطلاعات کمیته ملی مبارزه با تروریسم روسیه، این حادثه منجر به مسدود شدن مسیر پل و ریزش بخش‌هایی از این پل شده است. همچنین یک قطار باربری تخریب شده و هفت تانکر سوخت آن به طور کامل سوخته است. طبق اطلاعات رسانه‌های روسی، انفجار پل کریمه سه کشته بر جای گذاشته است. در حال حاضر عبور و مرور ریلی در این پل از سر گرفته شده است و تمامی قطارها طبق برنامه از این مسیر استفاده خواهند کرد اما مسیر جاده‌ای همچنان مسدود است و بازسازی آن طبق پیش بینی‌ها زمانبر خواهد بود. ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه نیز دستوری را برای پیشگیری از حملات اوکراین و تقویت اقدامات حفاظتی در گذرگاه حمل و نقل تنگه کرچ، پل برق و خط لوله اصلی گاز امضاء کرده است.

با توجه به پیشینه اقدامات اطلاعاتی-امنیتی اوکراین در جریان جنگ با روسیه، به احتمال زیاد این انفجار نیز توسط عوامل سازمان اطلاعات اوکراین انجام گرفته باشد. البته مقامات دفتر ریاست جمهوری اوکراین به طور تلویحی و با پیام‌های تهدیدآمیز، مسئولیت این انفجار را به عهده گرفته‌اند اما جزئیاتی درباره نحوه اجرای این حمله تا این لحظه ارائه نکرده‌اند.

لازم به ذکر است پل کریمه در دو سطح ساخته شده که شامل یک بزرگراه برای عبور و مرور عمومی و یک خط راه آهن برای تردد قطارهای مسافربری و باربری می‌باشد. در تصاویر منتشر شده نیز تخریب بخشی از بزرگراه و پایه‌های آن مشهود است. بر اساس اظهارات مقامات محلی در شهر کرچ، عملیات بازسازی پل آغاز شده و اتمام آن بسته به شرایط و میزان سطح تخریب نقاط مختلف پل دارد که دو هفته الی سه ماه برآورد می‌شود.

مشاهده موقعیت پل کریمه در نقشه آنلاین

تصویر ماهواری شرکت مکسار از وضعیت پل کریمه پس از انفجار.
ویدیو شماره ۱: وضعیت پل کریمه پس از انفجار

ویدیو شماره ۲: وضعیت پل کریمه پس از انفجار

ویدیو شماره ۳: لحظه انفجار کامیون بمب گذاری شده در پل کریمه

ویدیو شماره ۴: وضعیت پل کریمه پس از انفجار

  • به اشتراک بگذارید:

دیدگاه

  1. وافن اس اس شنبه, ۱۶ مهر, ۱۴۰۱ - ۱۲:۲۲

    روسیه نابود شد رفت، احتمالا کریمه رو هم پس بگیرن…

    پاسخ
    1. ابوالفضل نجفی دوشنبه, ۱۸ مهر, ۱۴۰۱ - ۰۲:۱۷

      حمله به مناطق قبل از ۲۰۱۴، یه هشدار کاملا آشکار برای روسیه اس، اما به نظر شخصی بنده بعیده اوکراین دوباره از این اقدامات انجام بده، چون روسیه رسما گفته تهدید علیه امنیت ملی روسیه و شهروندان روسیه رو با سلاح اتمی پاسخ میده. تحولات میدانی هم نشون دهنده تغییر فاز عملیاتی هست، دقیقا مثل زمانی که از جبهه شمال عقب نشینی کردن و به سمت شرق رفتن، عقب نشینی فعلی و هم دستور آمادگی قوای ذخیره روسیه هم میتونه نشانگر برنامه بلند مدت روسیه باشه. فرسایشی شدن جنگ اصلا به سود روسیه نیست و احتمالا برنامه فعلی اون ها، یا راهی برای ایجاد آرامش در دونباس و خرسون و زاپروژیا هست، یا یه طرح جدید برای اشغال سریع خاک اوکراین…

  • دیدگاه های شما پس از تایید مجموعه تحلیلی خبری تحــولات جهــان اســلام در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی توهین، تهمت و افترا باشند منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشند منتشر نخواهد شد.