به گزارش پایگاه تحلیلی خبری “تحولات جهان اسلام” حمله نیروهای العمالقه و شورای انتقالی جنوب به مواضع انصارالله در جبهه الحد یافع در مابین استان‌های البیضاء و لحج شکست خورد.

صبح امروز ۱۵ مهر ماه، در پی تنش آفرینی های نیروهای العمالقه در منطقه الحبج واقع در مابین مدیریت الزاهر در استان البیضاء و مدیریت یافع در استان لحج، نیروهای انصارالله مناطق الجبانه، الهضبه و ارتفاعات حومه‌ی جبل العار را مورد حمله قرار دادند و با محاصره کردن نیروهای العمالقه ضربات سخت و پر تلفاتی را به نیروهای تحت حمایت ائتلاف سعودی وارد کردند. در ادامه‌ی این درگیری‌ها، مسلحین شورای انتقالی جنوب برای پشتیبانی و نجات نیروهای العمالقه از محاصره انصارالله، به منطقه اعزام شدند و عصر امروز مجددا درگیری‌ها از سر گرفته شد. در حال حاضر انصارالله از محاصره العمالقه در این جبهه دست کشیده و خطوط جبهه یافع بدون تغییر به حالت قبل بازگشته است.

در نتیجه این درگیری‌ها، دستکم ۱۰ نفر از نیروهای العمالقه و شورای انتقالی جنوب کشته و بیش از ۴۰ نفر زخمی شده‌اند. انصارالله نیز تا این لحظه درباره خسارات و تلفات خود در این درگیری جزئیاتی ارائه نکرده است.

در پی عدم تمدید آتش بس پیشنهادی سازمان ملل متحد در یمن، درگیری و تبادل آتش در جبهات مارب و البیضاء آغاز شده است. با توجه به شکاف ایجاد شده در بین صفوف گروه‌های تحت حمایت ائتلاف سعودی (حزب اصلاح و سایر جناح‌ها) پیش بینی می‌شود در نبردهای آتی دست برتر همچنان با انصارالله باشد.

  • به اشتراک بگذارید:

دیدگاه

  1. جمعه, ۱۵ مهر, ۱۴۰۱ - ۲۱:۲۸

    جنگ مرگ زندگی داره شروع میشه، سرنوشت ۸ میلیارد مردم جهان در این جنگ مشخص میشه! کیف پول امریکا و پترو دلار امریکا تا تظاهرات و اغتشاش در ایران و .. اینجاست. انصارالله اگر یک حمله برق آسا و سریع انجام دهد و مساحت زیادی تحت تصرف قرار داده و محاصره رو بشکند و پالایشگاه عربستان و امارات رو تبدیل به خاکستر کند، دیگه جهان بعد از حمله انصارالله با اکنون یک دنیا کاملا متفاوت خواهد بود.امریکا و غرب هرچی مهره داشتن و پول داشتن در اغتشاشات ایران رو کردن! (مهران مدیری! علی کریمی و کلی ورزش کار و بازیگری دیگه تا خارج از کشور).حمله انصارالله و شکستن محاصره به نفع کل مردمان منطقه و جهان است.

    پاسخ
    1. وافن اس اس شنبه, ۱۶ مهر, ۱۴۰۱ - ۱۲:۲۶

      آفرین دقیقا، اگر انصارلله محاصره رو بشکنه، قدرت ایران در تمام جهان حتی برای مخالفین و منافقین داخلی روشن می شه و دهن همگی بسته خواهد شد و متوجه مفهوم “دشمنی غرب با ایران قوی” خواهند شد.?

  2. وافن اس اس شنبه, ۱۶ مهر, ۱۴۰۱ - ۱۲:۲۹

    الان حزب اصلاح در ضعیف ترین حالت خودش در سالهای گذشته هست، الان بهترین فرصت برای حمله به مارب و تصرف مارب هست. اگر حزب اصلاح تسلیم شد، پس به انصارلله می پیونده و مشروعیت ما بیشتر می شه، اگر هم نپیونده شکست می خوره و مارب بالاخره فتح می شه و این پیروزی مثل بمب توی دنیا صدا می کنه.

    پاسخ
  • دیدگاه های شما پس از تایید مجموعه تحلیلی خبری تحــولات جهــان اســلام در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی توهین، تهمت و افترا باشند منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشند منتشر نخواهد شد.