به گزارش پایگاه تحلیلی خبری “تحولات جهان اسلام” در ادامه‌ی عملیات امنیتی اداره اطلاعات طالبان در شرق افغانستان، ۵۹ نفر از اعضای داعش تسلیم این گروه شدند.

در ادامه‌ی عملیات اداره اطلاعات طالبان در شرق افغانستان و همچنین میانجی‌گری بزرگان قومی در استان ننگرهار، دو نفر از اعضای داعش اعدام و ۵۹ نفر دیگر با سلاح و تجهیزات خود به تسلیم طالبان شدند. این افراد در شهرستان‌های چپرهار، سره رود، لعل پور، سپین غر، اچین و خوگیانی فعالیت داشته‌اند.

“مولوی محمد الله ادریس” رئیس اداره اطلاعات طالبان در استان ننگرهار، به اعضای داعش هشدار داد که اگر مجددا علیه طالبان سلاح به دست بگیرند، خانه هایشان را به آتش کشیده و دارایی هایشان را ضبط کرده و اعضای خانواده آنها را تیرباران خواهند کرد.

بنابر اظهارات مقامات محلی طالبان در ننگرهار، تاکنون بیش از ۶۵۰ نفر از اعضای داعش که در گذشته در این استان فعالیت داشته‌اند، بدون درگیری تسلیم مسلحین طالبان شده‌اند.

افزایش فعالیت و حملات اخیر داعش در شرق افغانستان، اداره اطلاعات طالبان را در هفته‌ی اخیر وادار به راه‌اندازی عملیات در استان‌های کنر و ننگرهار کرده است.

بیشتر بخوانید: عملیات اطلاعاتی طالبان علیه داعش در استان کنر

ویدیو: تصاویری از اعضای تسلیم شده داعش در ننگرهار
  • به اشتراک بگذارید:

دیدگاه

  1. سعید یکشنبه, ۱۷ مهر, ۱۴۰۱ - ۲۰:۴۶

    “به اعضای داعش هشدار داد که اگر مجددا علیه طالبان سلاح به دست بگیرند، خانه هایشان را به آتش کشیده و دارایی هایشان را ضبط کرده و اعضای خانواده آنها را تیرباران خواهند کرد.” دمشون گرم. ما هم باید با داعشی های وطنی که گلوی پلیس رو میبرن و نوزاد رو کور میکنن همین کار رو بکنیم.

    پاسخ
  • دیدگاه های شما پس از تایید مجموعه تحلیلی خبری تحــولات جهــان اســلام در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی توهین، تهمت و افترا باشند منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشند منتشر نخواهد شد.