تسلط کامل تحریر الشام بر شهر عفرین!

پنجشنبه 21 مهر 1401 - 19:57
https://iswnews.com/?p=80325

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری “تحولات جهان اسلام” در ادامه عملیات مسلحین هیئت تحریر الشام، فرقه السلطان سلیمان شاه و فرقه الحمزه در شمال غرب سوریه، شهر عفرین به تصرف تحریر الشام درآمد.

پس از پیشروی مسلحین هیئت تحریر الشام، فرقه السلطان سلیمان شاه، فرقه الحمزه در حومه‌ی عفرین و تسلط بر منطقه باسوطه و روستای جنوب این شهر، منابع محلی از تسلط کامل مسلحین تحریر الشام بر شهر عفرین خبر دادند. همین موضوع باعث شد تا وحشت شدیدی در خیابان‌های شهر عفرین که مملو از ده‌ها هزار غیرنظامی است، حاکم شود.

عملیات مسلحین تحریر الشام و متحدان در سایر جبهات عفرین نیز با موفقیت همراه بوده است. مسلحین فرقه السلطان سلیمان شاه پس از عقب نشینی مسلحین الفیلق الثالث بر شهرک “معبطلی” واقع در حومه‌ی غربی عفرین تسلط یافتند. در ادامه عملیات‌، مسلحین “تحریر الشام” با استفاده از اصل غافلگیری و شکاف موجود در خط پدافندی در منطقه تل سلور، پس از چندین ساعت درگیری و تبادل آتش با مسلحین “حرکه التحریر والبناء”، کنترل شهر جندیرس، روستاهای اطراف این شهر و گذرگاه استراتژیک الحمام را به دست گرفتند.

در حال حاضر مسلحین الفیلق الثالث شهر عفرین را به مقصد شهر اعزاز ترک کرده‌اند. نیروهای مسلحین الفیلق الثالث قصد دارند تا با یورش مجدد به عفرین، این شهر را از کنترل تحریر الشام خارج نمایند. از سوی دیگر، مسلحین تحریر الشام تا ساعت ۱۹ به وقت محلی به مسلحین الفیلق الثالث مهلت داده‌اند تا از شهر اعزاز عقب نشینی و این شهر را به آنها تحویل دهند.

در جریان هرج و مرج‌های به وجود آمده و درگیری گروه‌های مسلح، تعدادی از افراد زندانی در زندان معراته در حومه‌ی عفرین نیز از این زندان گریختند. همچنین با افزایش درگیری‌ها، اردوگاه‌های آوارگان در حومه شهر عفرین شاهد کوچ گسترده آوارگان به سمت اردوگاه‌های منطقه ادلب و سایر مناطق حومه حلب بوده است.

شایان ذکر است این درگیری ها پس از بازداشت دو تن از فرماندهان مسلحین فرقه الحمزه توسط مسلحین الجبهه الشامیه، به دلیل اثبات دست داشتن در ترور یک فعال رسانه ای آغاز شده و تاکنون نیز ادامه دارد.

  • به اشتراک بگذارید:

دیدگاه

  • دیدگاه های شما پس از تایید مجموعه تحلیلی خبری تحــولات جهــان اســلام در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی توهین، تهمت و افترا باشند منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشند منتشر نخواهد شد.