دیدار سفیر ایران در بغداد با رئیس جمهور جدید عراق

دوشنبه 25 مهر 1401 - 11:51
https://iswnews.com/?p=80516

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری “تحولات جهان اسلام” سفیر ایران در بغداد با رئیس جمهور جدید عراق دیدار و در رابطه با افزایش همکاری‌های مشترک گفتگو کرد.

در ۲۴ مهر ماه، محمد کاظم آل صادق، سفیر ایران در بغداد با عبداللطیف رشید، رئیس جمهور جدید عراق دیدار و گفتگو کرد. آل صادق در این دیدار با تبریک انتخاب رشید به عنوان رئیس جمهور جدید عراق، ابراز امیدواری کرد که در دوره ریاست جمهوری وی مناسبات دو کشور در تمامی زمینه‌ها بیش از پیش گسترش یابد.

عبداللطیف رشید نیز با تاکید بر زمینه‌های مشترک تاریخی، فرهنگی و دینی بین طرفین اظهار داشت “مصلحت عراق، به منزله مصلحت جمهوری اسلامی ایران و مصلحت جمهوری اسلامی ایران به منزله مصلحت عراق است. نگاه ما به جمهوری اسلامی ایران به عنوان شریکی برای مصالح دو کشور است و معتقدیم مصلحت ایران فراتر از صرف مصالح ایران و عراق و در واقع به منزله مصلحت خاورمیانه است.”

شایان ذکر است در ۲۱ مهر ماه سال جاری، عبداللطیف رشید با رأی اکثریت نمایندگان پارلمان عراق به عنوان رئیس‌جمهور جدید این کشور انتخاب شد. وی پس از پیروزی، محمد شیاع السودانی را به عنوان نخست وزیر مکلف عراق مأمور تشکیل کابینه کرد.

بیشتر بخوانید: عبداللطیف رشید رئیس جمهور عراق شد

  • به اشتراک بگذارید:

دیدگاه

  • دیدگاه های شما پس از تایید مجموعه تحلیلی خبری تحــولات جهــان اســلام در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی توهین، تهمت و افترا باشند منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشند منتشر نخواهد شد.