تحولات یمن، ۲۷ مهر ۱۴۰۱

چهارشنبه 27 مهر 1401 - 20:38
https://iswnews.com/?p=80606

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری “تحولات جهان اسلام” نظامیان ارتش اریتره برای کمک به ائتلاف سعودی در کنترل و نظارت بر آب‌های دریای سرخ وارد جزایر حنیش در سواحل غربی یمن شدند.

۱- الحدیده:
– نظامیان ارتش اریتره با نقش آفرینی ائتلاف سعودی وارد جزایر حنیش در سواحل غربی یمن شدند. این اقدام در راستای کمک به ائتلاف سعودی در کنترل و نظارت بر آب‌های دریای سرخ انجام گرفته است. دولت نجات و رسانه‌های یمنی در طول سال‌های اخیر نسبت به همکاری اریتره با ائتلاف سعودی اعتراض کرده و همواره خواستار محکومیت اشغالگری و موضع گیری مناسب در قبال جنگ یمن شده‌اند اما مقامات این کشور توجهی به این موضوع نداشته‌اند.
– در ۲۴ مهر ماه، سازمان ملل متحد اعلام کرد از ورود کشتی حامل ۱۴ هزار تن گندم به بندر الحدیده خبر داد. این کشتی در راستای کمک های بشردوستانه و پس از ۴۵ روز به یمن رسیده است.
– نیروهای ائتلاف سعودی طی ۴۸ ساعت گذشته ۱۰۵ بار آتش بس را نقض کردند.

۲- صنعاء:
در ۲۴ مهر ماه، عبدالقادر المرتضی، رئیس کمیته امور اسرای دولت نجات یمن، از مذاکرات چهار روزه و امضای توافقنامه با طرف سعودی برای تبادل اسرا خبر داد. پیش از این توافق، هیئت فنی عربستان سعودی برای تکمیل لیست اسرا به صنعاء، پایتخت یمن سفر کرده بود.

۳- عدن:
در ۲۴ مهر ماه، نیروهای اماراتی پس از اخراج محافظین رشاد العلیمی، رئیس شورای ریاست جمهوری دولت مستعفی یمن از کاخ المعاشیق، آن را تصرف کردند.

۴- ابین:
در ۲۴ مهر ماه، مسلحین شورای انتقالی جنوب عملیاتی را علیه مسلحین حزب اصلاح و قبایل همپیمان آنها در مدیریت المحفد راه اندازی کردند. این عملیات پس از تلفات سنگین شکست خورده و به مدیریت احور عقب نشینی کردند.

۵- شبوه:
– در ۲۷ مهر ماه، مسلحین حزب اصلاح با یک فروند پهپاد تأسیسات گازی بلحاف را مورد حمله قرار دادند. این پهپاد از منطقه الرویک در استان الجوف برخواسته است.
– در ۲۷ مهر ماه، مسلحین حزب اصلاح پاسگاه مسلحین شورای انتقالی جنوب در مدیریت میفعه را مورد حمله قرار دادند. از تلفات جنوبی‌ها و حزب اصلاح در این حمله اطلاعاتی منتشر نشده است.

۶- سقطری:
در ۲۷ مهر ماه، یک کشتی باری نظامی اماراتی وارد بندر حولاف در سواحل جزیره سقطری شد. طبق اظهارات منابع محلی، این کشتی حامل تجهیزات نظامی و وسایل ارتباطی و نظارتی بوده و پس از تخلیه در بندر حولاف به پایگاه نظامی امارات در نزدیکی فرودگاه حدیبو منتقل شده است.

  • به اشتراک بگذارید:

دیدگاه

  • دیدگاه های شما پس از تایید مجموعه تحلیلی خبری تحــولات جهــان اســلام در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی توهین، تهمت و افترا باشند منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشند منتشر نخواهد شد.