پارلمان اوکراین

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری “تحولات جهان اسلام” نمایندگان حزب همبستگی اروپا در پارلمان اوکراین لایحه قطع روابط دیپلماتیک با ایران و به رسمیت شناختن این کشور به عنوان حامی تروریسم را به هیئت ریاست پارلمان اوکراین ارائه کرد.

طبق اظهارات اولکسی هونچارنکو، نماینده شهر اودسا و از اعضای حزب همبستگی اروپا در پارلمان اوکراین، این کشور بزودی روابط دیپلماتیک خود با ایران را قطع خواهد کرد!

هونچارنکو در اطلاعیه‌ای در صفحات شخصی خود، از ارائه‌ی لایحه قطع روابط دیپلماتیک با ایران و به رسمیت شناختن این کشور به عنوان حامی تروریسم به خبر داده و گفت: «ما علاوه بر این، باید از سازمان ملل، پارلمان اروپا، ناتو و دولت‌های دیگر جهان بخواهیم تا تدابیر لازم و تحریم‌های دیگری را برای مجازات ایران اجرا کنند.» وی در ادامه به نقش ایران در تأمین پهپادهای ارتش روسیه اشاره کرده و با ادعای ارسال موشک های بالستیک کوتاه برد جدید ایرانی (فاتح ۱۱۰ و ذوالفقار) به روسیه، خواستار بررسی سریع این لایحه توسط پارلمان اوکراین شد.

از سوی دیگر رسانه‌های اوکراینی در گزارشی جدید مدعی آموزش نظامیان روسیه توسط مستشاران ایرانی در فرودگاه کیروفسکی و چند پایگاه نظامی دیگر در خرسون شده‌اند. این گزارش مستشاران ایرانی را عامل اجرایی عملیات های پهپادی عنوان کرده و افزوده است که پهپادهای انتحاری در کانتینرهای دریایی و توسط کامیون ها و خودروهای غیرنظامی جابجا می‌شوند.

ادعاهای جدید اوکراین در حالی مطرح می‌شود که مقامات وزارت خارجه ایران و روسیه ارسال و خرید پهپادهای انتحاری و شناسایی ایران را تکذیب کرده‌اند. علیرغم تکذیبیه‌های مکرر مقامات روسیه و ایران، پهپادهای انتحاری شاهد ۱۳۶ عملکرد بسیار موثری در نبردهای اوکراین داشته‌اند به طوری که نهادهای نظامی دستکم ۲۲ کشور درخواست خرید آن را به دولت و نیروهای مسلح ایران اعلام کرده‌اند!

  • به اشتراک بگذارید:

دیدگاه

  1. میثم سه شنبه, ۲۶ مهر, ۱۴۰۱ - ۲۰:۴۵

    بی جنبه ها میخواستین بجای ناتو از ایران خرید کنین 🙂

    پاسخ
  2. فرهاد چهارشنبه, ۲۷ مهر, ۱۴۰۱ - ۱۵:۲۸

    دولت بعدی اوکراین روابط حسنه‌ای با ایران برقرار می‌کنه.

    پاسخ
  • دیدگاه های شما پس از تایید مجموعه تحلیلی خبری تحــولات جهــان اســلام در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی توهین، تهمت و افترا باشند منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشند منتشر نخواهد شد.