به گزارش پایگاه تحلیلی خبری “تحولات جهان اسلام” نیروی هوافضای سپاه پاسداران در پاسخ به حملات تروریستی داعش به مجلس شورای اسلامی، با نام عملیاتی “لیله القدر” با استفاده از ۶ فروند موشک ذوالفقار مواضع این گروه تروریستی در استان دیرالزور سوریه را مورد هدف قرار داد.

در آخرین شب قدر ماه رمضان مصادف با یک‌شنبه ۲۸ خرداد ۹۶، نیروی هوافضای سپاه پاسداران با نام عملیاتی «لیلهالقدر» با استفاده از ۶ فروند موشک ذوالفقار از پایگاه‌های موشکی نیروی هوافضای سپاه در استان‌های کرمانشاه و کردستان، مقر فرماندهی و مواضع داعش در منطقه دیرالزور سوریه در فاصله حدود ۶۵۰ کیلومتری را مورد هدف قرار داد.

این عملیات در پاسخ به حمله تروریستی داعش به مجلس شورای اسلامی ایران در تهران در ۱۷ خردادماه ۹۶ که منجر به شهادت ۱۸ تن از مردم شده بود انجام شد.

بر اساس اطلاعیه منتشر شده توسط روابط عمومی کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، کلیه مراحل شناسایی و جمع آوری اطلاعات پیرامون وضعیت مقرها و موقعیت تروریست‌های تکفیری در منطقه دیرالزور، صرفا توسط عوامل میدانی نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در فرایندی دقیق و مطمئن صورت پذیرفت و در اختیار نیروی هوافضای سپاه قرار گرفت و سپس عملیات با دقت بسیار بالا انجام شد.

جزئیاتی از عملیات موشکی لیله‌القدر ایران علیه داعش در سوریه
  • به اشتراک بگذارید:

دیدگاه

  • دیدگاه های شما پس از تایید مجموعه تحلیلی خبری تحــولات جهــان اســلام در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی توهین، تهمت و افترا باشند منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشند منتشر نخواهد شد.