به گزارش پایگاه تحلیلی خبری “تحولات جهان اسلام” گروه تروریستی داعش در گزارشی مدعی کشته شدن ۴۰ نفر از اعضای گروه نصرت الاسلام والمسلمین (شاخه القاعده در مالی) در درگیری با مسلحین این گروه در مالی شد.

بنابر این گزارش، داعش در روز شنبه ۲۷ اکتبر (۷ آبان) در نزدیکی روستای “اغزراغن” در منطقه مناکا واقع در شمال شرقی مالی با عناصر گروه نصرت الاسلام والمسلمین درگیر شده و نزدیک به ۴۰ تن از اعضای این گروه را به قتل رساندند. داعش همچنین پنج خودروی متعلق به عناصر القاعده را به آتش کشیده و تعداد ۹ دستگاه خودرو و مهمات و تعدادی قبضه سلاح را به غنیمت برده است. داعش مدعی است که این یورش در انتقام خون مسلمانانی صورت پذیرفته که از سوی عناصر القاعده ریخته شده است.

اما از سوی دیگر منابع خبری القاعده گزارش دادند که عناصر داعش را از مناطق تاملت، انسنانن، اضرنبوکار و امس امس فراری داده اند. طبق گزارش منابع خبری القاعده، عناصر گروه نصرت الاسلام و المسلمین به مناطق تحت سیطره ولایت ساحل داعش در منطقه “مناکا” حمله کرده و طی آن عناصر داعش از آن مناطق متواری شده و این مناطق به دست عناصر جماعت نصرت الاسلام و المسلمین افتاده است.

از سویی دیگر، گروه نصرت الاسلام والمسلمین، از اجرای کمینی علیه نیروهای ارتش مالی در روز جمعه ۲۸ اکتبر (۶ آبان) خبر داده است. منابع خبری تابع گروه نصرت الاسلام والمسلمین اظهار داشتند که مسلحین این گروه در نزدیکی روستای “بوگولو” واقع در حومه‌ی شهر باندیگارا، نیروهای ارتش مالی و مستشاران روسی (واگنر) را که گله‌ی دام‌های برخی از مسلمانان را در اختیار خود گرفته بودند، در کمین گرفتار کرده و تعدادی از آنها را به قتل رساندند. نیروهای ارتش مالی پس از این درگیری از منطقه متواری شده و در مسیر بین روستای جالو و سوما هدف انفجار یک بمب جاده ای شدند. این انفجار منجر به انهدام یک موتور سیکلت و کشته شدن سرنشین یا سرنشینان آن شده است.

برای نمایش در اندازه اصلی کلیک کنید

  • به اشتراک بگذارید:

دیدگاه

  • دیدگاه های شما پس از تایید مجموعه تحلیلی خبری تحــولات جهــان اســلام در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی توهین، تهمت و افترا باشند منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشند منتشر نخواهد شد.