به گزارش پایگاه تحلیلی خبری “تحولات جهان اسلام” نماینده پارلمان آذربایجان از تصمیم باکو جهت افتتاح سفارتخانه در فلسطین اشغالی پس از سه دهه روابط با رژیم اسرائیل خبر داد.

آرزو نقی‌اف، قانونگذار و عضو گروه دوستی اسرائیل و آذربایجان در پارلمان این کشور از تصمیم باکو برای افتتاح سفارتخانه در فلسطین اشغالی خبر داد.

وی تاکید کرد “این تصمیم اتخاذ شده و افتتاح سفارت آذربایجان در اسرائیل تنها ممکن است به دلایل فنی به تاخیر بیافتد. علی‌رغم نبود سفارت، مناسبات دو طرف آذربایجان و اسرائیل در بالاترین سطح جریان دارد. اسرائیل، شریک سیاسی، نظامی، اقتصادی و فرهنگی ما و دارای اهمیت استراتژیک است.”

چندی قبل اسحاق هرتزوگ، رئیس رژیم صهیونیستی طی نامه‌ای خطاب به الهام علی‌اف، رئیس‌جمهوری آذربایجان از او دعوت کرد تا به اسرائیل سفر کرده و سفارت باکو را افتتاح کند.

شایان ذکر است روابط جمهوری آذربایجان و رژیم صهیونیستی طی سال‌های اخیر به ویژه در زمینه‌های نظامی و امنیتی به شدت افزایش یافت است به طوری که ۶۱ درصد واردات تسلیحات آذربایجان بین سال‌های ۲۰۱۶ تا ۲۰۲۰ میلادی از اسرائیل بوده است.

  • به اشتراک بگذارید:

دیدگاه

  1. رضا چهارشنبه, ۱۱ آبان, ۱۴۰۱ - ۱۱:۵۶

    خب بعد از دوست عزیز و رفیق شفیقِ جمهوری اسلامی ایران یعنی جمهوری ارمنستان ، حالا نوبت جمهوری آذربایجان است تا در اسرائیل به افتتاح سفارت بپردازد ، البته دور از انتظار هم نبود این حرکت ، به هر حال وقتی دوستان دشمنان شما تحرکاتی انجام میدن ، جواب دادن به این تحرکات … !
    جمهوری اسلامی یه چند تا دیگه حرکت بزنه ، اعلام خبر افتتاح رسمی پایگاه نظامی اسرائیل در نزدیکی های مرز ایران تعجب آور نخواهد بود !
    چه میکند این جمهوری اسلامی !!!

    پاسخ
  • دیدگاه های شما پس از تایید مجموعه تحلیلی خبری تحــولات جهــان اســلام در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی توهین، تهمت و افترا باشند منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشند منتشر نخواهد شد.