رزمایش جمهوری آذربایجان در مرزهای جنوبی

پنجشنبه 12 آبان 1401 - 13:23
https://iswnews.com/?p=81494

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری “تحولات جهان اسلام” وزرات دفاع جمهوری آذربایجان از آغاز رزمایش یگان‌های نیروهای ویژه خود در مرزهای جنوبی این کشور خبر داد.

وزارت دفاع جمهوری آذربایجان در رابطه با آغاز رزمایش نیروهای ویژه خود در مرزهای جنوبی اعلام کرد “بر اساس برنامه آموزشی رزمی مصوب سال ۲۰۲۲ این وزارتخانه، رزمایش یگان‌های نظامی نیروی ویژه این کشور نزدیک مرزهای جنوبی آغاز شده است. طبق برنامه، این رزمایش‌ که تحت فرماندهی سپهبد حکمت میرزایف، فرمانده نیروی ویژه جمهوری آذربایجان قرار دارد، یگان‌های نظامی در حالت آماده‌باش قرار گرفتند.”

طبق اعلام این وزارتخانه، پس از خروج نیروی ویژه این کشور از نقاط استقرار دائمی و اعزام به مناطق عملیاتی، گزارش‌های فرماندهان شنیده و تکالیف ابلاغ شد. سپس واحدهای نیروی هوایی و نیروهای موشکی و توپخانه‌ای که در رزمایش مشارکت دارند، در فرودگاه‌های نظامی و مناطق تعیین شده مستقر شدند.

بر اساس برنامه اعلام شده، در مراحل بعدی این رزمایش‌، نیروهای ویژه جمهوری آذربایجان وظایف متعددی را در همکاری با یگان‌های نیروی هوایی و پشتیبانی نیروهای موشکی و توپخانه‌ای انجام خواهند داد.

شایان ذکر است در اواخر مهرماه سال جاری، رزمایش اقتدار نیروی زمینی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با شعار «ایران مقتدر» در منطقه عمومی ارس واقع در شمال غرب ایران انجام شد. هرچند که باکو سعی دارد به مردم خود القا کند که رزمایش نظامی در مرزهای جنوبی، در پاسخ به رزمایش اخیر تهران و افزایش آمادگی نیروهای نظامی در برابر تهاجم زمینی احتمالی ایران به این کشور می‌باشد؛ با این وجود، این رزمایش همه ساله در این بازه زمانی در جمهوری آذربایجان انجام می‌شود و این موضوع لزوما به پاسخ متقابل آذربایجان به ایران ربطی ندارد.

بیشتر بخوانید: رزمایش بزرگ “اقتدار ۱۴۰۱” سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در شمال غرب ایران

  • به اشتراک بگذارید:

دیدگاه

  • دیدگاه های شما پس از تایید مجموعه تحلیلی خبری تحــولات جهــان اســلام در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی توهین، تهمت و افترا باشند منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشند منتشر نخواهد شد.