دیدار وزیر خارجه سوریه با رئیس جمهور ایران در تهران

پنجشنبه 12 آبان 1401 - 22:07
https://iswnews.com/?p=81552

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری “تحولات جهان اسلام” وزیر امور خارجه سوریه با رئیس جمهور ایران در تهران دیدار و در خصوص افزایش همکاری‌های دوجانبه و تعمیق روابط راهبردی بین دو کشور گفتگو کرد.

در ۱۱ آبان ماه، فیصل مقداد، وزیر امور خارجه سوریه با سید ابراهیم رئیسی، رئیس جمهور ایران در تهران دیدار و گفتگو کرد.

رئیس جمهور ایران در این دیدار اظهار داشت “سوریه با پشت سر گذاشتن چند سال بحران و درگیری و شکست دشمنان خود، امروز در جایگاهی قرار دارد که با تمرکز بر همکاری‌های اقتصادی، روابط راهبردی خود با ایران را وارد عرصه‌های جدید کند.”

وی تاکید کرد “همان کسانی که سوریه را درگیر بحران کردند، در تلاش هستند تا علیه جمهوری اسلامی ایران نیز فتنه‌انگیزی کنند. دشمنان وقتی مشاهده کردند که کودتا، جنگ تحمیلی و سال‌ها سیاست تهدید و ترور و تحریم نتوانست مانع پیشرفت ملت ایران شود، کاملاً عریان و آشکار به میدان آمده و توطئه ایجاد اغتشاشات را علیه ملت ایران اجرا کردند.”

وزیر امور خارجه سوریه نیز در این دیدار با محکوم کردن جنایت تروریستی در حرم شاهچراغ شیراز، تاکید کرد “روابط راهبردی ایران و سوریه با قوت به مسیر خود ادامه خواهد داد. بدیهی است که وقتی دشمنان ملت‌های منطقه در سوریه شکست خوردند، قطعاً در برابر ملت قدرتمند ایران امکانی برای تحقق اهداف‌شان نخواهند داشت.”

مقداد بیان داشت “سوریه قاطعانه در کنار ایران ایستاده و با اقدامات آمریکا، اسرائیل و دیگر کشورهای غربی برای تضعیف امنیت و ثبات ایران مخالف است.”

وزیر امور خارجه سوریه در ادامه برنامه‌های خود در سفر به تهران، با حسین امیر عبداللهیان، وزیر امور خارجه ایران نیز دیدار و گفتگو کرد. دو طرف در این دیدار در رابطه با روابط دوجانبه، همکاری اقتصادی و تجاری و اوضاع منطقه‌ تبادل نظر کردند.

فیصل مقداد در این دیدار بار دیگر اعلام کرد که سوریه از موضع ایران در مذاکرات برجام حمایت می‌کند و امیدوار است کشورهای غربی اقدامات غیرسازنده خود در این مذاکرات را کنار بگذارند.

گفتنی است وزیر خارجه سوریه در ۱۰ آبان ماه با بدرقه مهدی سبحانی، سفیر جمهوری اسلامی ایران در دمشق به منظور دیدار با مقامات ارشد ایران در سفری سه روزه وارد تهران شد.

  • به اشتراک بگذارید:

دیدگاه

  • دیدگاه های شما پس از تایید مجموعه تحلیلی خبری تحــولات جهــان اســلام در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی توهین، تهمت و افترا باشند منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشند منتشر نخواهد شد.