تحولات یمن، ۱۴ آبان ۱۴۰۱

شنبه 14 آبان 1401 - 21:17
https://iswnews.com/?p=81596

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری “تحولات جهان اسلام” نیروهای العمالقه یک فروند پهپاد شناسایی مرصاد متعلق به انصارالله را در آسمان استان شبوه ساقط کردند.

۱- حضرموت:
در ۱۱ آبان ماه، شرکت کانادایی کالوالی در اماکن تحت تسلط خود وضعیت فوق العاده اعلام کرده و فرآیند تمامی میادین نفتی خود را در دره غربی و صحرای حضرموت را تعطیل کرد. این شرکت بزرگترین شرکت استخراج کننده نفت در دره و صحرای حضرموت است.

۲- شبوه:
در ۱۲ آبان ماه، نیروهای العمالقه یک فروند پهپاد شناسایی انصارالله را در آسمان استان شبوه ساقط کردند. با توجه به جزئیات لاشه این پهپاد، نوع آن از پهپادهای شناسایی مرصاد است. با توجه به مشخصات ظاهری مرصاد، به نظر می‌رسد که این پهپاد نیز از پهپادهای ایرانی سایه یا یسیر برداشت و الگوبرداری شده باشد.

۳- تعز:
در ۱۲ آبان ماه، بر اثر واژگونی یک قایق ماهیگیری در سواحل منطقه ذباب، شش ماهیگیر یمنی کشته شدند. منابع محلی مدعی هستند که این قایق توسط نیروهای اماراتی مورد حمله قرار گرفته است.

۴- مارب:
در پی درگیری مسلحین قبایل و نیروهای گارد ریاست جمهوری دولت مستعفی در مناطق وادی عبیده، ایستگاه النجده و ایستگاه الراکه شش نفر از جمله شیخ محمد محسن بن جلال، رئیس کمیته میانجیگری کشته و بیش از ۱۰ نفر زخمی شدند.

۵- الحدیده:
نیروهای ائتلاف سعودی طی ۴۸ ساعت گذشته ۱۰۳ بار آتش بس را در این استان نقض کردند.

۶- المهره:
در ۱۰ آبان ماه، در نتیجه حمله نیروی دریایی ارتش آمریکا به قایق ماهیگیران یمنی در سواحل استان المهره، سه نفر کشته و زخمی شدند.

۷- ابین:
در ۱۳ آبان ماه، بر اثر انفجار بمب در مسیر خودروی حامل نیروهای حزام الامنی در مدیریت المحفد، دو نفر کشته و چهار نفر دیگر زخمی شدند.

۸- سقطری:
منابع محلی در جزیره سقطری با استناد به تصاویر ماهواره‌ای، مدعی قصد و تلاش امارات برای ساخت فرودگاه در جزیره عبدالکوری شدند.

  • به اشتراک بگذارید:

دیدگاه

  • دیدگاه های شما پس از تایید مجموعه تحلیلی خبری تحــولات جهــان اســلام در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی توهین، تهمت و افترا باشند منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشند منتشر نخواهد شد.