به گزارش پایگاه تحلیلی خبری “تحولات جهان اسلام” نیروهای مقاومت فلسطین در پاسخ به ترور یکی از فرماندهان سرایا القدس، شاخه نظامی جنبش جهاد اسلامی، ایست بازرسی نظامیان اسرائیلی‌ در جنین را مورد حمله قرار دادند.

در ۱۲ آبان ماه، فاروق جمیل حسن سلامه، یکی از فرماندهان سرایا القدس، شاخه نظامی جنبش جهاد اسلامی در جنین توسط نیروهای ویژه رژیم اسرائیل مجروح و پس از انتقال به بیمارستان به شهادت رسید. علاوه بر سلامه، یک فلسطینی دیگر نیز به نام “محمد خلوف” توسط نظامیان اسرائیلی به شهادت رسید.

یک روز بعد از ترور شهید سلامه، مقاومت فلسطین در پاسخ به این اقدام صهیونیست‌ها، ایست بازرسی جلمه، متعلق به نظامیان اسرائیلی واقع در جنین را به رگبار بسته و چند نارنجک به سمت آن پرتاب کردند. تاکنون اطلاعاتی از میزان تلفات و خسارات این حمله منتشر نشده است.

عملیات‌های مقاومت فلسطین و ترس رژیم اسرائیل از شدت یافتن درگیری‌های مسلحانه در کرانه باختری باعث شد تا فرماندهان اسرائیلی، شش گردان از نظامیان مستقر در مرز لبنان را به کرانه باختری منتقل کنند.

شایان ذکر است وضعیت این روزهای سرزمین‌های اشغالی به ویژه در کرانه باختری بسیار حساس می‌باشد و رزمندگان فلسطینی با هر ابزاری سعی در پاسخگویی و مقابله با جنایات صهیونیست‌ها را دارند. همین امر، شرایط ویژه‌ای را برای رژیم اسرائیل رقم زده و این رژیم علی‌رغم عملیات‌های امنیتی متعدد در مناطق مختلف کرانه باختری و ترور فرماندهان مقاومت با هدف توقف روند درگیری‌های مسلحانه، همچنان با مشکلاتی اساسی در مقابله با گروه‌های مقاومت فلسطین روبرو است.

بیشتر بخوانید: شهادت یکی از فرماندهان سرایا القدس در جنین + تصاویر

  • به اشتراک بگذارید:

دیدگاه

  • دیدگاه های شما پس از تایید مجموعه تحلیلی خبری تحــولات جهــان اســلام در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی توهین، تهمت و افترا باشند منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشند منتشر نخواهد شد.