حمله پهپادهای انصارالله به بندر قنا در سواحل جنوبی شبوه

چهارشنبه 18 آبان 1401 - 18:57
https://iswnews.com/?p=81954

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری “تحولات جهان اسلام” پهپادهای انصارالله عصر امروز بارگیری و غارت نفت یمن توسط یک کشتی نفتی خارجی را در بندر قنا واقع در سواحل استان شبوه را ناکام گذاشتند.

طبق اظهارات منابع محلی، این حمله پس از نزدیک شدن یک کشتی نفتی خارجی به این بندر انجام گرفته است. مالکیت و پرچم این کشتی تا این لحظه مشخص نشده است و رسانه‌های تابع ائتلاف سعودی واکنشی به این خبر نشان نداده‌اند.

این حمله در حالی صورت می‌گیرد که دفتر سیاسی انصارالله، سفر سفیر آمریکا به استان حضرموت را محکوم کرده و نسبت به مداخلات خارجی و احترام نگذاشتن آنها به استقلال یمن هشدار داد.

سرتیپ یحیی سریع، سخنگوی نیروهای مسلح یمن با انتشار بیانیه‌ای کوتاه ضمن به عهده مسئولیت این حمله، گفت: «نیروهای مسلح با یاری خداوند تلاش دشمن برای غارت و قاچاق نفت خام از طریق بندر قنا در استان شبوه را خنثی کردند. نیروهای مسلح با ارسال چند پیام هشدار دهنده از غارت و قاچاق نفت یک کشتی نفتی در این بندر جلوگیری کردند.

نیروهای مسلح بر تعهد خود برای حفاظت از ثروت ملی به عنوان یکی از حقوق مردم مظلوم مان تاکید می‌کند و در رأس این حقوق، حقوق کارمندان دولت در تمام مناطق یمن قرار دارد.»

  • به اشتراک بگذارید:

دیدگاه

  • دیدگاه های شما پس از تایید مجموعه تحلیلی خبری تحــولات جهــان اســلام در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی توهین، تهمت و افترا باشند منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشند منتشر نخواهد شد.