تحولات یمن، ۲۸ آبان ۱۴۰۱

شنبه 28 آبان 1401 - 21:51
https://iswnews.com/?p=82535

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری “تحولات جهان اسلام” انصارالله یک موشک زمین به دریا را از صنعاء به سمت آب‌های دریای سرخ پرتاب و آزمایش کرد.

۱- شبوه:
– در ۲۶ آبان ماه، پهپاد تهاجمی ارتش تروریستی آمریکا مواضع مسلحین گروه تروریستی القاعده در اطراف وادی خوره واقع در مدیریت مرخه السفلی را بمباران کرد. از جزئیات تلفات و خسارات این حمله اخباری منتشر نشده است.
– تلاش مسلحین شورای انتقالی جنوب برای سرنگونی پهپاد ناشناس (احتمالا انصارالله) در شهر عتق ناکام ماند.

۲- ابین:
در ۲۶ آبان ماه، منابع محلی در مدیریت لودر از قصد نیروهای تابع ائتلاف سعودی برای عقب نشینی از پایگاه عکد در شهرک لودر خبر دادند. در صورت تحقق این اقدام، پایگاه عکد به سیطره مسلحین گروه تروریستی القاعده درخواهد آمد.

۳- مارب:
در ۲۴ آبان ماه، یک خودروی بمب گذاری شده در منطقه رمیله برای ترور یکی از فرماندهان حزب اصلاح منفجر شد. نام این شخص هنوز مشخص نشده و وی از این سوءقصد جان سالم به در برده است.

۴- عدن:
در پی پرواز یک پهپاد ناشناس (احتمالا انصارالله) بر فراز پایگاه‌های نظامی ائتلاف سعودی و نیروهای تابع در عدن، تمام نیروهای این ائتلاف به حالت آماده باش درآمدند. لازم به ذکر است که تلاش نیروهای ائتلاف برای سرنگون کردن پهپاد ناکام ماند و پهپاد مذکور پس از ساعت‌ها پرواز به مکان نامعلومی رفت.

۵- الحدیده:
– نیروهای ائتلاف سعودی طی ۴۸ ساعت گذشته ۱۵۶ بار آتش بس را در این استان نقض کردند.
– در ۲۵ آبان ماه، ائتلاف سعودی کشتی الصفا حامل سوخت را علیرغم بازرسی در جیبوتی و کسب مجوزهای ورود از سازمان ملل متحد در دریای سرخ توقیف کرد.

۶- در ۲۴ آبان ماه، اتحادیه اروپا از اختصاص ۳۵ میلیون دلار برای حمایت از کمبود مواد غذایی در یمن خبر داد. این مبلغ قرار است بین اقشار آسیب پذیر تمام مناطق یمن از جمله مناطق تحت کنترل انصارالله تقسیم شود.

۷- سرتیپ عبده مجلی، سخنگوی ارتش دولت مستعفی یمن مدعی آزمایش موشکی انصارالله در دریای سرخ شد. وی در بیان جزئیات این خبر گفت: «حوثی‌ها (انصارالله) عصر امروز (۲۷ آبان ماه)، یک موشک ضد کشتی را از صنعاء به سمت آب‌های دریای سرخ در غرب الحدیده پرتاب و آزمایش کرده‌اند. این آزمایش موشکی، شاهدی دیگر بر حمایت سپاه پاسداران ایران حوثی‌ها و دخالت آنها در یمن است.»
لازم به ذکر است ارتش یمن در جریان رژه “وعد الآخره” از برخی از تسلیحات نیروی دریایی نظیر موشک‌های بومی، اصلاح‌شده و ساخت روسیه از جمله موشک مندب ۱، مندب ۲، فالق ۱، روبیج و در جریان رژه ۲۱ سپتامبر در صنعاء از موشک‌های زمین به دریا عاصف، محیط و بحر الاحمر رونمایی کرد.

  • به اشتراک بگذارید:

دیدگاه

  • دیدگاه های شما پس از تایید مجموعه تحلیلی خبری تحــولات جهــان اســلام در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی توهین، تهمت و افترا باشند منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشند منتشر نخواهد شد.