لشکرکشی اوکراین برای از سرگیری نبردهای زاپروژیا

یکشنبه 29 آبان 1401 - 11:07
https://iswnews.com/?p=82557

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری “تحولات جهان اسلام” نیروهای مسلح اوکراین در حال ارسال نیرو و تجهیزات نظامی برای از سرگیری درگیری‌های شمال استان زاپروژیا هستند.

طبق گزارش منابع محلی، نیروهای مسلح اوکراین با تجمیع دستکم ۲۵ هزار نیرو در جبهه شمال استان زاپروژیا، در تدارک حملات وسیع‌تر در این جبهه است. در این راستا، دو گردان از نیروهای ارتش اوکراین از جبهه خرسون و پل پرئوبراژنسکی به زاپروژیا منتقل شده‌اند. همچنین گفته می‌شود یک قطار باربری تجهیزات توپخانه‌ای سنگینی از جمله چند فروند راکت انداز چندگانه هیمارس (HIMARS) را به ایستگاه راه آهن ولنیانسک در زاپروژیا منتقل کرده است.

در حال حاضر درگیری‌ها در مناطق اوریخیف‎ و گولیاپل متمرکز شده و عموم حملات به بمباران‌های هوایی توسط توپخانه‌ای و جنگنده‌ها محدود شده است.

بی تفاوتی نیروی هوایی و موشکی روسیه نسبت به حجم بالای جابجایی نیرو توسط اوکراینی‌ها، از جمله نکات جالب جنگ روسیه و اوکراین است که پیش‌تر در جبهات شرقی و شمالی نیز مشاهده شده بود.
با توجه به روند تحولات جبهه جنوب اوکراین، به نظر می‌رسد که هدف اصلی عملیات احتمالی ارتش اوکراین در این جبهه، شهر ملیتوپل در جنوب استان زاپروژیا باشد. تسلط اوکراین بر این شهر علاوه بر فشار بر روسیه برای تخلیه نیمه شرقی استان خرسون، زمینه‌ی حمله زمینی به شهرهای دیگر جنوب اوکراین نظیر بردیانسک، ماریوپل و حتی شبه جزیره کریمه را فراهم می‌کند.
ارتش روسیه نیز برای تثبیت جبهه جنوب به جز مسئله مذاکره، نیاز به پیشروی در کرانه رود دنیپرو و تصرف شهر زاپروژیا و نیمه غربی استان دونتسک دارد که با توجه به سیر جنگ اوکراین، احتمال آن بسیار کم است.

بیشتر بخوانید: روسیه به‌طور کامل از غرب رود دنیپر عقب‌نشینی کرد

  • به اشتراک بگذارید:

دیدگاه

  1. amir یکشنبه, ۲۹ آبان, ۱۴۰۱ - ۲۱:۴۶

    سلام با این اوصاف شکست روسیه قطعیه تو این جنگ….کی فکرشو میکرد روسیه این مدلی شکست بخوره اونم از کشوری مثل اوکراین

    پاسخ
  2. علی اس اس دوشنبه, ۳۰ آبان, ۱۴۰۱ - ۰۱:۰۷

    با این وضع روسیه هنوز یک سال نشده اون همه کشته تجهیزات از دست رفته کلی بدبختی کشید که اخرش اینطور تموم کنه جنگ نتیجه بدون نقشه برنامه جنگ رو شروع کردن یعنی همین

    پاسخ
  3. ایران دوشنبه, ۳۰ آبان, ۱۴۰۱ - ۲۲:۳۰

    عشق همیشه بر خودخواهی پیروز است زنده باد اوکراین

    پاسخ
  • دیدگاه های شما پس از تایید مجموعه تحلیلی خبری تحــولات جهــان اســلام در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی توهین، تهمت و افترا باشند منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشند منتشر نخواهد شد.