حملات راکتی از خاک سوریه به جنوب ترکیه + تصاویر

دوشنبه 30 آبان 1401 - 15:57
https://iswnews.com/?p=82687

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری “تحولات جهان اسلام” در نتیجه شلیک راکت از داخل اراضی سوریه به سوی منطقه قَرقمیش واقع در استان غازی عینتاب ترکیه، دستکم سه نفر کشته و شش تن دیگر زخمی شدند.

در ۲۹ آبان ماه، حداقل چهار فروند راکت به مناطق مسکونی و یک فروند به مدرسه‌ای در منطقه قرقمیش واقع در استان غازی عینتاب ترکیه اصابت کرد که طی آن سه نفر کشته و شش تن دیگر مجروح شدند. فرماندار غازی عینتاب با تایید خبر حمله راکتی اظهار داشت که ” تعداد راکت‌های شلیک شده ۵ فروند بوده و حال دو نفر از افراد مجروح نیز وخیم است.”

نیروهای مسلح ترکیه نیز در پاسخ به این حمله، مواضع شبه نظامیان کُرد در اطراف شهر “جرابلس” و روستای “زور مغار” و “الزیاره” واقع در غرب شهر “عین العرب” سوریه را مورد هدف قرار دادند. تاکنون اطلاعاتی از میزان دقیق تلفات و خسارات این حمله منتشر نشده است.

اگرچه تاکنون شخص یا گروهی مسئولیت این حمله را برعهده نگرفته است اما با توجه به حملات روز گذشته ارتش ترکیه به مواضع شبه نظامیان کُرد در شمال سوریه و عراق، به نظر می‌رسد این حمله توسط شبه نظامیان کُرد و در پاسخ به حملات هوایی اخیر ترکیه صورت گرفته است.

بیشتر بخوانید: عملیات پنجه شمشیر؛ حملات هوایی ترکیه به شمال عراق و سوریه + ویدیو و تصاویر

  • به اشتراک بگذارید:

دیدگاه

  • دیدگاه های شما پس از تایید مجموعه تحلیلی خبری تحــولات جهــان اســلام در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی توهین، تهمت و افترا باشند منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشند منتشر نخواهد شد.