به گزارش پایگاه تحلیلی خبری “تحولات جهان اسلام” همزمان با اجرای عملیات‌های امنیتی توسط نظامیان اسرائیلی، طی ۲۴ ساعت اخیر دستکم ۲۸ عملیات ضد اسرائیلی در کرانه باختری و قدس اشغالی به وقوع پیوسته است.

در ۲۸ آبان ماه، در پی یورش نظامیان رژیم اسرائیل به بخش قدیمی شهر نابلس، درگیری مسلحانه شدیدی میان نیروهای مقاومت و اشغالگران اسرائیلی آغاز شد که طی آن یک جوان فلسطینی مجروح شد.

یک روز پس از درگیری‌های نابلس، نظامیان رژیم صهیونیستی به محله الهدف در جنین یورش برده و با شلیک گلوله و گاز اشک‌آور اقدام به سرکوب فلسطینی‌ها کردند که طی آن یک نوجوان فلسطینی به نام “محمود السعدی” شهید و پنج نفر دیگر زخمی شدند.

فلسطینی‌ها نیز در پاسخ به اقدامات صهیونیست‌ها، در ۲۴ ساعت گذشته، ۲۸ عملیات ضد اسرائیلی در کرانه باختری و قدس اشغالی انجام دادند. این عملیات‌ها در حالی انجام شد که نیروهای امنیتی اسرائیل طی شبانه روز اخیر، دستکم ۲۰ فلسطینی از جمله “شهریار البلعاوی”، از اعضای جنبش فتح را در کرانه باختری بازداشت کردند.

درگیری‌های فعلی در کرانه باختری نشان می‌دهد دستگاه‌های نظامی-امنیتی رژیم اسرائیل تاکنون در مهار و مقابله با گروه‌های فلسطینی ناکام مانده‌اند. طبق اذعان “یوسی یهوشوا”، خبرنگار نظامی روزنامه عبری زبان یدیعوت احرونوت، دولت جدید رژیم صهیونیستی نیز به هیچ عنوان قادر به توقف عملیات‌های مقاومتی فلسطینی‌ها علیه نظامیان و شهرک نشینان صهیونیست در کرانه باختری نخواهد بود زیرا سرویس‌های امنیتی اسرائیلی هیچ ابزاری برای توقف عملیات‌های انفرادی فلسطینی‌ها در اختیار ندارند.

بیشتر بخوانید: آخرین اخبار از درگیری‌های نظامی در کرانه باختری، ۲۲ آبان ۱۴۰۱

  • به اشتراک بگذارید:

دیدگاه

  • دیدگاه های شما پس از تایید مجموعه تحلیلی خبری تحــولات جهــان اســلام در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی توهین، تهمت و افترا باشند منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشند منتشر نخواهد شد.