تحولات یمن، ۵ آذر ۱۴۰۱

شنبه 5 آذر 1401 - 14:56
https://iswnews.com/?p=83000

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری “تحولات جهان اسلام” مصلح محمد حسین المشاط، برادر مهدی المشاط، رئیس شورای عالی سیاسی یمن بر اثر جراحات وارده در میادین جنگ علیه ائتلاف سعودی به شهادت رسید.

۱- صنعاء:
در ۴ آذر ماه، مصلح محمد المشاط، برادر بزرگ مهدی المشاط، رئیس شورای عالی سیاسی یمن به شهادت رسید. مصلح ۴۳ سال سن داشت و دومین فرزند شهید خانواده المشاط بود. وی پیش از توافق آتش بس در یمن و در جریان بمباران جنگنده‌های ائتلاف سعودی در یکی از جبهات درگیری زخمی شده و در روزهای اخیر به شهادت رسید. سید عبدالملک بدرالدین الحوثی، رهبر انقلاب یمن و جنبش انصارالله، سایر مقامات دولت یمن و سفارت ایران در صنعاء شهادت وی را تسلیت گفته‌اند.

۲- حضرموت:
– عربستان سعودی در حال تشکیل تیپ پنجم نیروهای تابع خود در استان حضرموت تحت عنوان “الدرع الوطن” (سپر وطن) است. این تیپ به منظور حفاظت از تاسیسات نفتی حضرموت و از مسلحین قبایل طرفدار عربستان در شهر سیئون و وادی حضرموت تشکیل شده است.
– در ۱ آذر ماه، پهپادهای انصارالله دقایقی پیش بر فراز شهر المکلا، مرکز استان حضرموت و بندر الشحر پرواز کردند.
– در ۳ آذر ماه، بر اثر حمله پهپاد انتحاری ناشناس به مقر مسلحین حزب اصلاح در منطقه العلم واقع در مدیریت العبر، دو نفر کشته و سه نفر زخمی شدند. برخی منابع محلی این پهپاد را اماراتی خوانده و برخی دیگر انفجار را ناشی از آزمایش ناموفق پهپاد انتحاری توسط مسلحین حزب اصلاح دانسته اند.
– در ۳ آذر ماه، پس از وقوع انفجار در پایگاه مسلحین حزب اصلاح، نشست فرماندهان تیپ ها و گردان های منطقه یکم نظامی در شهر سیئون به دلایل امنیتی لغو شد.

۳- شبوه:
بر اثر انفجار بمب در مسیر خودروی حامل مسلحین نیروهای دفاع شبوه در منطقه المصینعه، سالم الجبوانی، فرمانده گردان دوم در تیپ یکم دفاع شبوه کشته و چهار نفر دیگر زخمی شدند.

۴- الحدیده:
– در ۲۹ آبان ماه، نیروهای العمالقه (تابع ائتلاف سعودی) مدعی سرنگون کردن دو فروند پهپاد انصارالله در آسمان شهرک‌های حیس و الخوخه واقع در جنوب استان الحدیده شدند.
– نیروهای ائتلاف سعودی طی ۴۸ ساعت گذشته ۵۴ بار آتش بس را در این استان نقض کردند.

  • به اشتراک بگذارید:

دیدگاه

  • دیدگاه های شما پس از تایید مجموعه تحلیلی خبری تحــولات جهــان اســلام در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی توهین، تهمت و افترا باشند منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشند منتشر نخواهد شد.